Ferrari LaFerrari (2013)

Zaczęty przez Ecnelis, 04.09.2008, 16:47:56

Poprzedni wątek - Następny wątek

rafal345

#15
wizje autobild sportscars


obrazki chyba węższe niż forum

Ecnelis

#16
Ferrari ujawniło na salonie w Pekinie układ napędowy następcy Enzo. Składa się on z V12 i seryjnego wcielenia systemu HY-KERS, pokazanego pierwszy raz jako eksperyment dwa lata temu w prototypie na bazie 599 GTB. System składa się z dwóch silników elektrycznych. Pierwszy, połączony z dwusprzęgłową skrzynią biegów, napędza tylne koła. Drugi, umieszczony z przodu samochodu, służy do zasilania podzespołów auta, jak wspomaganie kierownicy i układu hamulcowego czy klimatyzacja. Z hamowania odzyskiwana jest energia elektryczna, a nad całością czuwa elektronika rodem z Formuły 1. Taki układ napędowy ma produkować o 10% więcej mocy, niż sam silnik spalinowy i obniżyć emisję dwutlenku węgla o 40%.

https://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/262371/


rafal345

#17
Cytat: Ecnelis w 23.04.2012, 12:42:25System składa się z dwóch silników elektrycznych. Pierwszy, połączony z dwusprzęgłową skrzynią biegów, napędza tylne koła
coś mi się tu nie zgadza ;D

Ecnelis

#18
A co konkretnie nie pasuje? Bo jednostka ma być połączona ze skrzynią biegów i wspomagać napęd, a szczególnie przyspieszznie na najniższych biegach, więc wszystko się zgadza....


rafal345

#19
chodziło mi o to że wygląda to tak jakby ten silnik działał sam, przynajmniej na pierwszy rzut oka
a skoro tak to sprytnie wymyślili, dużo to ma ważyć?
tak przy okazji zdjęcia twoje własne?

Ecnelis

#20
Zdjęcia na żywo z "AutoCara", do którego link masz bezpośrednio nad nimi. ;)

W związdku z masą Ferrari mówi tylko tyle, co powtarza "AutoCar": dodatkowe 1,34 KM na każdy kilogram związany z pojawieniem się systemu HY-KERS. Czyli jeśli będzie zastrzyk 100-120 KM to układ będzie ważył 75-90 kilogramów.

Kolejne spyshoty muła testowego:


Ecnelis

#21
Amedeo Felisa, zasiadający w roli CEO Ferrari, w wywiadzie dla Automotive News Europe ujawnił, że system HY-KERS doda do masy auta 120 kilogramów. Podwozie samochodu zostanie zbudowane z włókien węglowych nowej klasy, takich samych, z jakich budowane są obecnie bolidy Formuły 1 marki, jeszcze lżejszych i wytrzymalszych, niż w Enzo i F50. Cały system ma aż o 40% obniżyć zużycie paliwa i pozwolić na urwanie aż trzech sekund w przyspieszeniu od 0 do 200 km/h w porównaniu do auta tylko z silnikiem spalinowym.

europe.autonews.com

News: Ferrari HY-KERS - Pierwiastek zieleni.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Feanor

#22
Aż strach pomyśleć skoro już F12 ma tak wyśrubowany czas przyspieszania do 200 kph.

Ecnelis

#23
Ferrari ogłosiło swoje wyniki w pierwszym kwartale roku 2012 (dostarczone 1773 auta, wzrost o 11,5%), a Luca di Montezemolo potwierdził przy okazji, że pod koniec tego roku zobaczymy hybrydowego następcę Enzo:

"At the end of the year, we'll also be unveiling the new Enzo, a limited series model and our first ever hybrid car."

https://www.ferrari.com/English/about_ferrari/Corporate/Pages/120510-cor-very-positive-ferrari-first-quarter-growth.aspx

Ecnelis

#24
Nowe spyshoty nowego prototypu:


Ecnelis

#25
Kolejne spyshoty włoskiej piękności podczas testów w okolicach Maranello:



Z różnych przecieków i doniesień wiadomo, że tylna szyba auta będzie podobna do tej z P4/5 Competizione, auto będzie ważyło poniżej 1200 kilogramów, przyspieszało do setki w jakieś 2,5 sekundy i przekraczało 400 km/h.

rafal345

#26
no, rzeczywiście przepiękny ;D
i tak jest lepiej od kiedy wywalili ten garb z tyłu

krzywy1987mk2

#27
aby przekroczyc 400 km/h trzeba miec min 1000 KM..a to chyba ferrari nie bedzie miało nawet z tym kersem

Ecnelis

#28
Ostatnie przecieki od klienta Ferrari mówiłą o napędzie na cztery koła i 1000 KM.

https://twitter.com/sjoerdvstokkum/statuses/210635276572311552

Ecnelis

#29
News z serii wirtualny koncept na niedzielę: Ferrari F70 - Niecierpliwe.





Muł testowy w ruchu: https://www.youtube.com/watch?v=NR3lkxrYo9o

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)