Mercedes-Benz GLC F-Cell (2018)

Zaczęty przez Ecnelis, 16.09.2017, 11:46:47

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

GLC F-Cell jest coraz bliższy wejścia na rynek: we Frankfurcie pokazano przedprodukcyjny prototyp. Maszyna typu hybryda plug-in wyposażona jest w wodorowe ogniwa paliwowe, zbiornik na 4,4 kilogramy wodoru, baterie o pojemności 13,8 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 200 KM i momencie 350 KM. Tylko z bateriami auto może przejechać do 49 kilometrów. Ogniwa paliwowe wydłużają zasięg do 437 kilometrów. Gdzie tankować? Daimler w ramach H2 Mobility razem z innymi partnerami do końca przyszłego roku chce osiągnąć na terenie Niemiec 100 stacji ładowania baterii i tankowania wodoru, a do 2023 roku ponad 400. Podobne projekty wdrażane są dla całej Europy, USA oraz Japonii.




Ecnelis

#1
Elektryczny GLC F-Cell z ogniwami paliwowymi wchodzi oficjalnie na niemiecki rynek. Moc 155 kW, na pokładzie 4,4 kilograma wodoru, średnie zużycie około 1 kilogram wodoru na 100 kilometrów. Cztery tryby jazdy: Hybrid (energia elektryczna czerpana z baterii i ogniw), F-Cell (konsumpcja wodoru w celu podtrzymania stałego poziomu naładowania baterii), Battery (jazda wyłącznie na baterii) oraz Charge (priorytetem jest ładowanie baterii z wszystkich dostępnych systemów). Zasięg: około 430 kilometrów z wodorem w cyklu NEDC oraz dodatkowe 51 kilometrów wyłącznie na baterii, którą można ładować też na zwykłych stacjach.