Ruf CTR (2017)

Zaczęty przez Ecnelis, 06.03.2017, 17:39:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Ruf ma pokazać w Genewie swój pierwszy, autorski supersamochód, który nie będzie bazował na platformie Porsche, ale na własnym kadłubie z włókien węglowych!

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/ruf-reveal-new-supercar-inspired-ctr

Ecnelis

#1
Nowy Ruf okazał się bardzo retro i bardzo węglowym supercoupe z przeszło 700-konnym silnikiem z tyłu w stylu słynnego Yellowbirda, który w tym roku ochodzi swoje trzydzieste urodziny.



https://ruf-automobile.de/en/ruf-ctr-2017/

rafal345

#2
W sumie to średnio węglowym, bo monocoque i karoseria są z węgla, ale ramy pomocnicze i klatka bezpieczeństwa i pewnie sporo innych rzeczy już ze stali

literówka w nazwie tematu ;D

Ecnelis

#3
A gdzie widziałeś węglowe ramy pomocnicze i klatkę bezpieczeństwa (poza wynalazkami, którym daleko do jakichkolwiek norm)? ;) Dziś technologicznie kadłub, karoseria, fotele i różne detale z włókien węglowych to bardzo dużo.

Literówka poprawiona - dzięki za czujność.

rafal345

#4
Nawet nie chodzi o węglowe, ale aluminiowe subframe'y przynajmniej to nie jest standard w samochodach tej klasy/ceny?

Ecnelis

#5
Chyba trudno mówić tutaj o jakimś standardzie - konfiguracji zależnych od masy zmiennych, czyli typu samochodu, rodzaju napędu, mocy, zawieszenia, kosztów i wszystkich innych potrzeb czy założeń konstrukcyjnych jest tak wiele, że jakiekolwiek standardy byłyby bardzo umowne. Nawet jeśli zawęzić to do klasy i ceny CTR, który sam w sobie jest dość nietypowy i trudno wskazać z czym miałby dokładnie konkurować. To taka klasa sama w sobie (można go gdzieś wciskać, ale czy jest sens).

AutoGEN

#6
News: Ruf CTR - Właściwy moment.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.