World Endurance Championship - super sezon 2018/2019

Zaczęty przez Ecnelis, 27.09.2016, 13:40:12

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis


Ecnelis

#1
W obliczu wykruszenia się fabrycznych załóg z hybrydami WEC zmienia się w przejściowy sezon spajający dwa lata z finałem w Le Mans, jedną klasą LMP1, powrotem Sebring i innymi nowościami.

https://fiawec.com/en/news/new-look-strengthened-fia-world-endurance-championship-for-the-future/5354

Feanor

#2
Najwyższa pora na to!

Ecnelis

#3
Oficjalny, wstępny kalendarz sezonu 2018-2019:

2018-04 Prolog na Paul Ricard
2018-05 6 godzin Spa
2018-06 24 godziny Le Mans
2018-08 6 godzin Silverstone
2018-10 6 godzin Fuji
2018-11 6 godzin Szanghaj
2019-03 12 godzin Sebring
2019-05 6 godzin Spa
2019-06 24 godziny Le Mans


Ecnelis

#4
Gdzie w przyszłym roku będzie jeździł Fernando Alonso? Formuła 1? IndyCar? A może WEC?

https://www.motorsport.com/lemans/news/alonso-toyota-le-mans-2018-talks-953943/

Ecnelis

#5
Organizatorzy FIA WEC czekają na głosy fanów! Dla wszystkich zainteresowanych przygotowano obszerną ankietę, której wypełnienie zajmie do kilkunastu minut i będzie upoważniało do udziału w losowaniu wycieczki na przyszłoroczne Le Mans z pełną obsługą VIP (o ile podamy swój adres e-mail).

https://wecsurvey.motorsport.com/
https://fiawec.com/en/news/fia-wec-global-fan-survey-goes-live-have-your-say-on-the-future-of-the-wec/5456

https://www.youtube.com/watch?v=5ckJTa8LFcs

Ecnelis

#6
LMP1 zaczyna się odradzać: w sezonie 2018/19 do grupy wejdzie chiński zespół Manor & Talent Racing Sports. Ekipa skorzysta z podwozia Ginetty, które ma otrzymać jeszcze przed końcem tego roku.

https://www.fiawec.com/en/news/manor-and-trs-to-enter-lmp1-category-in-2018-19-1/5556

rafal345

#7
Manor? Ten Manor, którego cały sprzęt z F1 został zlicytowany jakiś czas temu na aukcji związanej z bankructwem? Nieźle ;D

W ogóle w sytuacji, gdzie rosnące koszty zaczynają wybijać coraz więcej dużych marek, dlaczego nie ustalić niektórych wspólnych standardów części dla np. F1 i WEC? Ofkors silnik F1 nie wytrzyma 24 godzin jazdy z rzędu, ale wymienność niektórych elementów takich jak chociażby systemy KERS (które w F1 mają być ustandaryzowane) mogłaby pomóc obu seriom.

Ecnelis

#8
Cytat: rafal345 w 01.11.2017, 13:29:56Manor? Ten Manor, którego cały sprzęt z F1 został zlicytowany jakiś czas temu na aukcji związanej z bankructwem? Nieźle ;D

I tak i nie. Manor to dość rozległe przedsięwzięcie i nieudane wejście do Formuły 1 było tylko skrawkiem jego działalności, który okazał się wtopą. Reszta ma się bardzo dobrze: https://www.manorwec.com/

Cytat: rafal345 w 01.11.2017, 13:29:56W ogóle w sytuacji, gdzie rosnące koszty zaczynają wybijać coraz więcej dużych marek, dlaczego nie ustalić niektórych wspólnych standardów części dla np. F1 i WEC?

Historia już pokazywała, że to nie może skończyć się dobrze (silniki F1 i grupy C na początku lat dziewięćdziesiątych). A różnice między tymi dwoma seriami są tak duże, że nie wiem czy cokolwiek nadawałoby się obecnie do wspólnego standardu. LMP2 już uprościli i jest ciekawie, zobaczymy co wymyślą z LMP1...

Ecnelis

#9
ByKolles Racing szykuje się do powrotu do WEC w super sezonie: austriacki zespół ma za sobą kilkudniowe testy modelu CLM P1/01, dla którego przygotowywane są nowe części.

https://www.fiawec.com/en/news/bykolles-racing-confirms-intention-to-return-in-2018/5696

Ecnelis

#10
FIA ogłosiło małe zmiany w LMP1:

https://www.fiawec.com/en/news/a-redefined-lmp1-world-championship-title-confirmed/5716

W skrócie:
- tytuł mistrzowski będzie przyznawany drużynie (hybrydy i nie-hybrydy), a nie marce
- fabryczne zespoły mogą startować tylko hybrydami i dostarczać silniki prywatnym ekipom
- na pit stopie będzie można tankować i zmieniać opony jednocześnie
- punkty za Le Mans będą liczone +50%, za Sebring +25%

rafal345

#11
Zmiany na najbliższy dwuletni sezon czy 2020?

Ecnelis

#12
Na 2020 będą kolejne zmiany.

"While we wait for the very encouraging 2020 regulations, these new regulations for 2018-19, together with the positive feedback we have had from teams about the Super Season, will guarantee an incredible level of competition in LMP1"

Ecnelis


Ecnelis

#14
Zespół Toyota Gazoo Racing potwierdza: będzie zaangażowany w WEC i LMP1 co najmniej do końca super sezonu, w którym wystawi ewolucję hybrydowego TS050.

https://toyotagazooracing.com/release/2017/wec/1219-01.html