McLaren Speedtail (2018)

Zaczęty przez Ecnelis, 20.07.2016, 08:23:11

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

AutoCar podaje, że drużyna McLaren Special Operations pracuje nad spadkobiercą F1, limitowanym hyper-GT z miejscem dla trzech osób, silnikiem V8 o mocy ponad 700 KM i ceną 2 milionów funtów. Samochód miałby pojawić się już w 2018 roku.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mclaren-f1

rafal345

#1
Coś takiego najprawdopodobniej wymaga nowego, szerszego kadłuba, więc cena może podskoczyć.
Znając podejście McLarena ciężko mi uwierzyć w sam silnik spalinowy, zresztą 700 KM przestało być hyper z 10 lat temu. Poza tym, jakiś czas temu ktoś z McLarena wspominał, że następny model z serii Ultimate wymaga przełomu technologicznego, a zatem mniej więcej dekady.

Więcej nie będę gdybać, jak na razie nie wiadomo absolutnie nic.

Ecnelis

#2
Ale zwróć uwagę, że to ma być GT, a nie kolejny Ultimate. Następca P1 spodziewany jest nawet dopiero w okolicach 2023 i już teraz się mówi, że może być całkowicie elektryczny. Takie spalinowe GT to będzie coś zupełnie innego, o ile rzeczywiście będzie.

rafal345

#3
Widziałbym w tym sens, gdyby cała seria GT była trzymiejscowa. W tej chwili po prostu ciężko mi uwierzyć w podejście totalnie inne niż to, którego Mclaren się trzyma i o którym mówi.

Salomondrin wspominał w dzisiejszym filmie o próbach naśladowania tego hardcorowego stosunku mocy do masy w Astonie, co jest kompletnie sprzeczne z serią GT (poza brakiem baterii).

Tak czy inaczej Mclaren od dawna nie zawodzi więc jeżeli ten projekt naprawdę istnieje to pewnie będzie świetny.

Ecnelis

#4
McLaren w ramach 6-letniego planu Track22 zapowiedział tyle, że można spodziewać się po nich wszystkiego: 15 zupełnie nowych modeli i kombinacji (co najmniej połowa z nich ma być do roku 2022 hybrydowa, będzie też zupełnie nowy układ napędowy). Co prawda zarzekali się wtedy, że zostaną przy 2-osobowych, sportowych wozach i super samochodach, ale to może się szybko zmienić. Salomondrin chyba przesadził z tym stosunkiem mocy do masy i konkurentem AM-RB 001. Jak napisałeś to kompletnie sprzeczne z ideą GT, a AutoCar, główne źródło tych rewelacji, pisze "tylko" o stosunku mocy do masy lepszym od 650S.

Póki co McLaren oficjalnie potwierdził tylko, że ma prototypowego, elektrycznego one-offa Ultimate Series.

Ecnelis

#5
Szef McLarena zaprzecza tym sensacjom: https://blog.caranddriver.com/mclaren-boss-denies-rumors-of-a-new-f1/

"I regularly get asked for three seats and a V-12 and a manual gearbox. I just don't think there's a real business case to do one of those."

rafal345

#6
O ile się nie mylę, nie zaprzecza trzymiejscowemu GT z tym samym V8TT co reszta McLarenów, po prostu nie zbuduje archaicznego klasycznego samochodu w stylu F1 ;D

tak na serio, zupełnie nowy silnik, nowa skrzynia biegów i nowy kadłub przy 64 egzemplarzach podniósłby cenę do absurdalnego poziomu.

Ecnelis

#7
Ciąg dalszy opowieści od Alejandro Salomona, który w dalszym ciągu nie mówi nic o GT, ale obstaje przy torowym hipersamochodzie dla 64 wybrańców.

https://www.youtube.com/watch?v=Ek-y2tfNZUc

Ecnelis

#8
News: McLaren BP23 - Nadchodzi hyper-GT.



Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

rafal345

#9

Ecnelis


Ecnelis

#11
BP23 będzie najmocniejszym i najbardziej aerodynamicznym - cokolwiek to miałoby znaczyć - drogowym McLarenem w historii. Oficjalny szkic numer dwa!


Ecnelis

#12
Muł rozwojowy już jeździ.


Ecnelis

#13
Oficjalnie: BP23 będzie najszybszym, drogowym McLarenem na prostej pod względem prędkości maksymalnej (do przebicia jest 391 km/h w F1). Premiera jeszcze w tym roku.


Ecnelis

#14
BP23 zapowiedzi ciąg dalszy. Tym razem pod postacią... rzeźby 3-osobowej kabiny - Speed Form. Rzeźbę o wadze 3,6 kilograma i długości 40 centymetrów otrzyma każdy ze 106 właścicieli auta. Czas produkcji każdej sztuki: 100 godzin, w tym 30 godzin ręcznego polerowania. McLaren zapowiada jednocześnie, że projekt BP23 nie będzie miał alfanumerycznego oznaczenia - można spodziewać się nazwy w stylu Senny.