Aston Martin Valkyrie (2021)

Zaczęty przez rafal345, 17.03.2016, 12:29:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis


Ecnelis

#46
Aston Martin zdradza kolejne detale na temat Valkyrie: 1014 KM przy 10,5k obr/min i 740 Nm przy 7k obr/min z silnika spalinowego plus hybrydowy układ przypominający KERS z Formuły 1 z silnikiem elektrycznym od Integral Powertrain i bateriami od Rimaca, dodający 162 KM i 280 Nm. I kolejna Designer Specification: Maximum.


Ecnelis



Ecnelis

#49
Na liście przyszłych właścicieli Valkyrie figuruje między innymi niejaki David Coulthard (246 startów w Formule 1 w zespołach Williams, McLaren i Red Bull). Sam ten fakt nie zasługuje na specjalne wyróżnienie, ale to, że Coulthard zamówił również AMG One - już tak!

https://www.goodwood.com/grr/event-coverage/members-meeting/2019/4/david-coulthard-has-ordered-an-aston-martin-valkyrie-and-an-amg-project-one/

Ecnelis

#50


Brandis

#52
Podkręciłem głośniki aby usłyszeć tę bestię, odpalam film, a tam taka figa. Szybciej ujęć chyba nie mogli zmieniać, tempo niedzielne i w sumie niewiele widać i słychać. No coż, pozostaje czekać aż go skończą.

Ecnelis


Ecnelis


Ecnelis



rafal345

#57
Kiedy próbowałem dowiedzieć się jak najwięcej o aerodynamice Valkyrie, bardzo rzuciło mi się w oczy, że w odróżnieniu od tych prasówek sprzed dwóch lat bardzo ciężko znaleźć jakieś ujęcie tyłu tego ostatniego prototypu. Ze zmian w stosunku do tamtych wersji, jakie udało się zauważyć, najbardziej rzucają się w oczy dwie - po pierwsze skrzynia biegów z dyferencjałem wystają już poza wydłużony dyfuzor. Po drugie, na końcówkach dyfuzora widać dodatkowe zawinięcia na zewnątrz (prawdopodobnie w celu zminimalizowania zawirowań z zewnątrz dyfuzora do środka).

Podejście mocno typowe dla F1 ;D

https://www.instagram.com/p/B5OVJGrotBr/

Dodatkowo dopiszę jeszcze kilka moich spostrzeżeń.
W książce Adrian Newey pisał, że projekt Valkyrie rozpoczął się od dwumiejscowej wersji Red Bulla X1 z gier Gran Turismo. Pierwszy rzut oka to całkiem jasne - przód to w gruncie rzeczy nos F1 z dodatkową osłoną na koła i bargeboardem w miejscu, które byłoby zabronione w F1. Tak samo podniesiony monocoque z pozycją leżącą kierowcy i pasażera. Czego nie było widać od razu, to to, że reszta opływu jest równie mocno inspirowana F1 i prototypami LMP.

https://imgur.com/VWrBvMn

Ten kadr świetnie pokazuje zarządzanie przepływem powietrza dookoła Valkyrie, którego wcześniej nie było widać. Poziomy profil za przednim kołem i panelem oddzielającym zawirowane powietrze dookoła koła od reszty powietrza przepływającego przez profil praktycznie tworzy sidepod wzorem F1 (a pewnie nawet bardziej wzorem LMP1 ostatnich lat).


Ecnelis