SCG 007 LMH (2021)

Zaczęty przez Ecnelis, 18.09.2012, 10:13:37

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Po drogowym P 4/5 zbudowanym w Pininfarinie i wyścigowym P 4/5 Competizione, które startuje na Nuerburgringu czas na ścigacz klasy LMP! Zespół odpowiedzialny za Competizione, która jest obecnie hybrydą (KERS) z 4-litrowym V8 z 430 Scuderii o łączej mocy około 565 KM, opublikował dziś jego pierwsze szkice. Auto miałoby pojawić się w sezonie 2014.



News: Ferrari P4/5 LMP - Sezon łowiecki.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

porhe

#1
A czy ktoś wie, czy zespół będzie miał wsparcie Ferrari? I jak rozumiem będzie to klasa LMP2.

Ecnelis

#2
P 4/5 Competizione startuje nie jako Ferrari, ale Scuderia Cameron Glickenhaus, więc i z LMP pewnie będzie podobnie...

Nowe P 4/5 ma być samochodem klasy LMP1, która w roku 2014 zmieni się na tyle, że będzie tam pasował idealnie: będą dopuszczone tylko coupe, zostanie obniżona masa samochodu i wymiary zewnętrzne, hybrydy wjadą na całego, będzie jeszcze bardziej ograniczone zużycie paliwa itd itp. Pełna lista zmian na stronie ACO: Technical_regulation_2014.pdf.

porhe

#3
Tak wiem, że nie stratują jako zespół fabryczny, tylko ciekawi mnie -  jako z wejście do klasy LMP, może dostaną wsparcie fabryczne. Ale masz rację, że będzie podobnie jak P4/5 Competizione, jak nie tak samo.

Bardzo dobra wiadomość, że od 2014 będzie tyle zmian, będzie się działo.

Olgierd

#4
Jeśli będzie tak wyglądał jak na szkicach, to będzie z pewnością jednym z najładniejszych aut w historii Le Mans. Obawiam się jednak, że albo nie będzie tak wyglądał - co najwyżej podobnie, albo nie zakwalifikuje się do wyścigu. Maszyny LMP1 podporządkowane są osiągom, a nie prezencji. Poza tym muszą spełniać szereg regulaminowych wymogów. Do tego czołowe ekipy pompują góry pieniędzy w bolidy. Ich nie buduje się kosztem 5 mln euro. Ale dość tych narzekań... :P Mam nadzieję, że auto powstanie w bardzo podobnej formie jak na rysunkach i będzie na tyle szybkie, żeby zakwalifikować się do wyścigu :)

rafal345

#5
Odkop, ale czy cokolwiek słychać na temat tego projektu?

Ecnelis

#6
W sumie od półtora roku jest cisza, a SCG skupia się na projekcie 003.

rafal345

#7
Czyli jednak LMP trochę Glickenhausa przerosło. Trochę szkoda, Olgierd miał rację :p

Ecnelis

#8
Prace nad samochodem klasy LMP1 ze stajni Scuderia Cameron Glickenhaus idą w najlepsze. Jest już zaklepany silnik i system hybrydowy od Boscha, którego elementy znajdziemy w Audi R18. Zespół pracuje także nad kolejnymi egzemplarzami modelu 003 w specyfikacji drogowej i torowej oraz bliżej nieokreślonym one-offem.

https://blackflag.jalopnik.com/jim-glickenhaus-2017-le-mans-car-already-has-an-engine-1735682208

Ecnelis

#9
SCG idzie za ciosem: firma zapowiada model 007 z pogranicza LMP1 i GT1, którym zamierza wybrać się do Le Mans, wystartować w wyścigu, przejechać się na odpoczynek przy obiedzie i wrócić do domu. Dla klientów powstać ma siedem egzemplarzy drogowych oraz jeden wyścigowy. Więcej szczegółów wkrótce...

https://www.facebook.com/ScuderiaCameronGlickenhaus/posts/2154140227947772

The last time a car built in the United State finished First Overall at Le Mans was in 1967. We aim to change that. Our goal remains. A road Legal LMP1/GT1 that we plan to drive to Le Mans, race and then drive to dinner. SCG 007 LMP1. Seven Road Examples and one customer race version will be available. Watch this space...

Ecnelis

#10
This is for America. For Briggs, Carol and Jim Hall. For all of us. SCG will operate at cost for this program and will fund it no matter what even if it's just one car racing against the World. SCG 007 LMP1. We are offering a limit run of 25 road legal versions and 1 race version besides ours. All profits to go to funding our Le Mans Program. Price TBD around $1mm. It's been 50 years since a car built in America finished First Overall at Le Mans. We aim to change that.

https://www.facebook.com/ScuderiaCameronGlickenhaus/posts/2163540557007739






rafal345

#11
Czy nowa klasa hypercars to nie są przypadkiem też prototypy, ale trochę wystylizowane na samochody drogowe?
Jeśli tak, to co ten człowiek wyprawia ;D

Ecnelis

#12
Oficjalnie: SCG 007 ma być gotowe na zupełnie nowy sezon WEC i zupełnie nową klasę hipersamochodów już w roku 2020. Mówi się o wystawieniu dwóch egzemplarzy, które mają być napędzane jednostkami od General Motors. Firma ma też już kilku klientów na wersję drogową. Wyścigowe 007 będzie budowane w Turynie, ale SCG stale się rozrasta: zabezpieczono już miejscówkę na nową fabrykę w Connecticut. Bardziej szczegółowe informacje na temat projektu 007 mamy poznać lada dzień.

https://www.facebook.com/ScuderiaCameronGlickenhaus/posts/2318894894805637
https://glickenhausracing.com/scg-007/

rafal345

#13
Cytat: Ecnelis w 06.11.2018, 18:22:32które mają być napędzane jednostkami od General Motors

Chyba już byłoby lepiej, gdyby tego nie napisali, bo to tak bardzo brzmi jakby chcieli tam wsadzić LS9 albo LT4 ;D

rafal345

#14
Na pierwszy rzut oka to jest absurdalny pomysł, ale kto wie...

https://sportscar365.com/lemans/wec/glickenhaus-hypercar-could-be-evolution-of-003c/