Subaru BRZ (2011)

Zaczęty przez Ecnelis, 07.11.2011, 22:29:45

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Atmosfera przed premierą zupełnie nowych, sportowych bliźniaków Toyoty i Subaru z silnikami typu boxer na pokłazie, staje się coraz gęstsza. Subaru zapowiedziało już na salon w Los Angeles (dni publiczne 18-27 listopada) koncept BRZ, a teraz wypuszcza pierwsze teasery seryjnego BRZ, które to zadebiutuje na wystawie w Tokio (dni publiczne 3-11 grudnia).



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#1
Bliźniak Toyoty GT 86 oficjalnie - Subaru BRZ. Wbrew temu, czego możnaby się spodziewać zmieniono bardzo niewiele. Pod maską ten sam boxer o mocy 200 KM i momencie 205 Nm.



News: Subaru BRZ - Brat bliźniak.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Grand

#2
Duże rozczarowanie, zwłaszcza po koncepcie, który od Toyoty różnił się znacząco i miał całkiem przyjemny tyłek. A pozostawienie takich samych felg jak w GT 86 to już chyba szczyt lenistwa. >:( Na plus pozbycie się logosów, które wymyśliła sobie Toyota. Czekam na wersję STI, w niej nadzieja na poprawę.

GdDawid

#3
Dokładnie jestem tej samej myśli.

Ecnelis

#4
BRZ w większej dawce:






VaultBoy

#5
Aż takiej tragedi nie ma i na żywo prezentuje się znacznie lepiej. Ani Subaru ani Toyota nie są technologicznymi fajerwerkami pokroju LFA czy GT-R i bardzo dobrze, bo takich samochodów na rynku brakowało. I te proste rozwiązania technologiczne odbijają się w designie, któremu wcale nie mam za złe, że wygląda trochę jakby był z minionej epoki.

Ecnelis


Grand

#7
Im dłużej patrzę tym coraz mniej mi się nie nie podoba :D Ujęcia na żywo robią znacznie lepsze wrażenie, szczególnie te w ruchu. Jak wynika z testu "Evo" Subaru chce być bardziej ekskluzywne i ma twardsze zawieszenie, więc może zaproponuje wkrótce jakieś interesujące dodatki.

Feanor

#8
Przy Imprezie toż to jest prawdziwe arcydzieło designu...

Ecnelis

#9
BRZ RA, czyli golas dla Japończyków wypuszczony specjalnie z myślą o tuningu lub przygotowaniu na tor od razu po odebraniu, ważący 20-60 kilogramów mniej, niż pełna wersja. Cena takiego auta to 2,058 milionów jenów (około 85 tysięcy złotych).




Ecnelis

#10
Produkcja BRZ/GT86 w fabryce w Ota w prefekturze Gunma w Japonii oficjalnie rozpoczęta:




Ecnelis

#11
Subaru BRZ z manualem w teście "Inside Line" z pomiarami konkretnych osiągów:

https://www.insideline.com/subaru/brz/2013/2013-subaru-brz-full-test-and-video.html

0-96,6 km/h - 7,3 sekundy
402 metry - 15,3 sekundy i 142,2 km/h
slalom - 111,2 km/h
skidpad - 0,92 G
hamowanie z 96,6 km/h - 34,75 metrów


Ecnelis

#12
BRZ zmierzone przez "Motor Trend":

https://wot.motortrend.com/tested-2013-subaru-brz-hits-60-mph-in-6-4-sec-quarter-mile-in-14-9-sec-95-5-mph-183407.html

0-60 mph (0-96,6 km/h): 6,4 sekundy
1/4 mili (402 metry): 14,9 sekund @ 153,7 km/h
Hamowanie 60-0 mph: 36,6 metrów
Ósemka: 0,68 G (średnia)

Rzucająca się w oczy różnica w przyspieszeniu do 60 mph w porównaniu do wyniku "Inside Line" wynika z tego, że IL musiało wrzucić przy 59,2 mph dwójkę, a MT nie.

Ecnelis

#13
BRZ, MX-5 i Genesis Coupe w "Road&Track": 60 mph w 6,6 sekund, ćwierć mili w 14,9 sekund, prędkość maksymalna 217 km/h.




Ecnelis

#14
Subaru przywiozło na salon w Syndney paczkę nowych modyfikacji dla BRZ od STI. Na razie to body kit (odpoilerowanie, progi, dyfuzor), nowe felgi w rozmiarze 17 cali, sprężyny zawieszenia, nowy tłumik, regulowana rozpórka łącząca kielichy amortyzatorów z przodu oraz detale wnętrza. Zestaw trafi póki co na rynek australijski, ale wkrótce podobne pakiety powinny wejść również na inne rynki.





I przy okazji japoński Performance Pack z dodatkową klapką Gurney'a: