Toyota GT 86 (2011)

Zaczęty przez Ecnelis, 01.11.2011, 15:52:37

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Na tegorocznym Tokyo Motor Show (3-11 grudnia) zadebiutuje oczekiwane od dawna małe coupe Toyoty, które zapowiadała seria konceptów o oznaczeniu FT-86. Pojazdu oficjalnie jeszcze nie ujawniono, ale przecieków nie brakuje:





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#1
Nowe coupe Toyoty oficjalnie oficjalne - GT 86. Na pokładzie miejsce dla czworga w układzie 2+2, a pod maską 2-litrowy boxer o mocy 200 koni mechanicznych (7k obr/min) i momencie 205 Nm (6,6k obr/min). W sprzedaży latem 2012, premiera na dniach na salonie w Tokio.









News: Toyota GT 86 - Odzyskana młodość.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Olgierd

#2
Tak się zastanawiam i nie wiem od ilu już lat wałkowany jest temat tej Toyoty/Subaru. Mi się ten samochód już zdążył opatrzeć...

Grand

#3
Koncepty zapowiadałay się jednak znacznie lepiej, a tutaj pozbawiono je całej zadziorności. Z tyłu 86 wygląda jakby wycięto ją z lat osiemdziesiątych. Ten logos też nijak na zderzak nie pasuje, choć sam pomysł na niego mieli całkiem niezły. A moc? Tylko 200 koni? Oczekiwałbym czegoś bliżej 300.

GdDawid

#4
Nie wierze, że aż tak zepsuli to auto. Zapowiadało się bardzo przyzwoicie. Proporcje są jakieś zaburzone, żaden element do siebie nie pasuje. Tylne lampy są jednym słowem obleśne, w sumie jak i przednie... Miałem nadzieje, że to będzie taki mniejszy kuzyn LFA. Już po Subaru sie spodziewałem więcej a jest to samo. Lipa.

VaultBoy

#5
Nie jest źle i nawet dobrze, że stylistycznie i technicznie nie próbują gonić za LFA czy GT-R ;)

A tutaj kilka zdjęc na żywo z jazd w Japonii:

https://speedhunters.com/archive/2011/11/26/gallery-gt-gt-toyota-86-first-drive-preview.aspx

I kilka zdjęć z dodatkami, które całkiem nieźle wpływają na wygląd:

https://speedhunters.com/archive/2011/11/28/car-spotlight-gt-gt-modified-toyota-86.aspx

Ecnelis

#6
Pierwsza jazda w magazynie "Evo" i werdykt - "86 jest świetna".



https://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/276016/driven_toyota_gt_86.html

Ecnelis

#7
GT 86 w opinii Chrisa Harrisa:


Ecnelis

#8
Osiągi GT 86 oficjalnie:

Z manualem setka w 7,6 sekundy i maksymalnie 226 km/h
Z automatem setka w 8,2 sekundy i maksymalnie 210 km/h

Zużycie paliwa miasto/trasa/tryb mieszany:
Z manualem 10,4/6,4/7,8 l/100km
Z automatem 9,6/5,7/7,1 l/100km




Grand

#9
Coś słabe te przyspieszenia, zwłaszcza przy takiej niskiej masie. Chociaż 205 niutonometrów to nie jest żadna rewelacja. Czekam na wersję turbo! :D

Ecnelis

#10
Są już ceny GT 86 w Polsce, jak i polska strona modelu: 129900 PLN za wersję Sol i 136900 PLN za wersję Prestige (skórzana tapicerka i podgrzewane fotele).

GT 86 - Passion is back

Toyota GT86 będzie dostępna w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia, Sol i Prestige. Już wersja Sol zawiera kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i multimediów. Standardowymi elementami wersji Sol jest m.in.: 6 poduszek powietrznych, felgi aluminiowe 17 cali, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdy Easy Entry, tempomat, czy system multimedialny Toyota Touch.

W wersji Prestige Toyota GT86 jest wyposażona dodatkowo w skórzaną tapicerkę łączoną z Alcantarą, oraz podgrzewane fotele przednie.

Cena kompletnie wyposażonej Toyoty GT86 Sol z manualną skrzynią biegów wynosi 129 900 zł. Wersja Prestige kosztuje 136 900 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 7 000 zł. Od sierpnia dostępny będzie także pakiet stylistyczny Aero, w cenie 8 000 zł.

Ecnelis

#11
W Australii pojawił się pakiet aerodynamiczny dla GT 86, który z czasem trafi zapewne także na inne rynki:


Ecnelis

#12

Grand

#13
Jeszcze nikt nie wpadł na sprawdzenie jej na Nordschleife? Niby priotytet to ślizganie się po zakrętach, ale w dzisiejszych czasach jeśli się nie było na Nordschleife to się nie istnieje. :P

Ecnelis

#14
W "Auto Zeitung" na częściowo wilgotnym Nordschleife wykręgono 9 minut i 9 sekund. Przy dobrej pogodzie i oponach Bringestone Potenza S001 prognozują 8:50.



Onboard: