Porsche 919 Hybrid (2014)

Zaczęty przez Ecnelis, 01.07.2011, 00:39:36

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#135
LMP1 były coraz szybsze w zakrętach co robiło się coraz niebezpieczniejsze, dlatego organizatorzy je przyhamowali. W ubiegłym roku ograniczono moc układu hybrydowego, w tym aerodynamikę (stąd te prognozowane 3-4 sekundy na Le Mans). Gdyby LMP1 ścigało się tylko z LMP1 to pewnie byłoby coraz szybsze, ale na torze jest tyle innych, znacznie wolniejszych samochodów i kierowców z różnym doświadczeniem, że nie można na to pozwolić. Opracowanie trzeciej wersji nadwoziowej to koszt dużo większego rzędu. Dodatkowo samo Porsche i Toyota ograniczają koszty z własnej inicjatywy - kadłubów nie będą zmieniać do 2019 roku.

Co ciekawe teraz rodzi się inny problem - do LMP1 zbliżają się LMP2. Wczoraj na Monzie różnica wynosiła nawet niecałe 3,5 sekundy.

W każdym razie kryzys LMP1 widoczny jest gołym okiem. Peugeot nie wróci jeśli będzie to dalej takie drogie i hybrydowe, Toyota nie będzie zainteresowana jeśli nie będzie hybrydowe, prywatne LMP1 mają się jakieś pojawić, ale z tym może być różnie...

Olgierd

#136
Czasy kwalifikacji w Silverstone sugerują, że LMP1 jednak nie jest tak wolne, jak zakładali organizatorzy WEC na ten sezon. To najszybsze eliminacje w LMP1. Inna sprawa, że w podniesienie splittera sprawi pewnie, że prędkości na szybkich łukach w Le Mans nie będą już tak duże.

Co do ogólnej koncepcji podziału na klasy to rzeczywiście LMP2 są coraz szybsze, ale od tego roku również maszyny GT są nieco szybsze niż do tej pory.

Jak szybko będzie w Le Mans, przekonamy się już w Spa.

Jest sporo hipokryzji w tym, żeby obniżać koszty poprzez zmniejszenie liczby pakietów aero lub ograniczenia konstrukcji. Gdy ładnych już parę lat temu zmniejszono rozmiary tylnego skrzydła, to firmy wywaliły kupę kasy na badania zwiększające ich wydajność - wtedy pojawiła się tzw. gęsia szyja.

Ecnelis

#137
News: 6 Hours of Silverstone - Przepychanki na mokrym.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#138
News: 6 Hours of Spa-Francorchamps - Intensywna walka.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

AutoGEN

#139
News: 24 Heures du Mans - Trzy smutne Toyoty.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#140
News: 6 Hours of Nürburgring - Domena miejscowych.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

AutoGEN

#141
News: 6 Hours of Mexico - Koncertowe wykonanie.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

AutoGEN

#142
News: 6 Hours of Circuit of the Americas - Solidna przewaga.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#143
News: 6 Hours Of Fuji - Wygrywa deszcz.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

AutoGEN

#144
News: 6 Hours Of Shanghai - Blisko końca.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#145
News: 6 Hours of Bahrain - To już jest koniec.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis


rafal345

#147
Jak dla mnie jeden z najwspanialszych samochodów wyścigowych wszechczasów. Mam nadzieję, że Porsche teraz nie schowa ich w hektarach swoich ukrytych garaży na jakieś 20 lat.

Ecnelis

#148
Porsche na kilka miesięcy przed decyzją o wycofaniu się z WEC rozpoczęło pracę nad zupełnie nowym silnikiem dla swojego przyszłego prototypu LMP1, którego - jak się później okazało - nie będzie. Nie oznacza to, że silnik też idzie w odstawkę. Prace są kontynuowane. W jakim celu? Tego Porsche nie zdradza. Mocnym kandydatem jest Formuła 1.

https://www.motorsport.com/wec/news/porsche-still-working-on-new-engine-981509/

Ecnelis