Porsche 918 Spyder (2013)

Zaczęty przez Ecnelis, 21.03.2011, 19:22:28

Poprzedni wątek - Następny wątek

porhe

#60
A co musi udowadniać Porsche czy McLaren? Porsche 918 ma najbardziej zaawansowany system hybrydowy i pomimo, że jest najcięższy co jest podyktowane(jak się można domyślić)konstrukcji, to on posiada w tej chwili najszybsze okrężnie na Nurburgringu(co stało się niejako wyznacznikiem). Jak pokazuje historia to właśnie Porsche swoimi modelami dominowało technologicznie/innowacyjnością.

A co do testu, to jakiś dziwny.

AutoGEN

#61

Feanor

#62
Nareszcie! Nie mogłem się doczekać!

Ecnelis


Brandis

#64
Cytat: porhe w 13.10.2014, 14:34:15
A co musi udowadniać Porsche czy McLaren?

Nie chodzi o to czy musi czy nie musi tylko o taki sposób rozumowania. Z dostaniem Ferrari do tego typu porównań od zawsze były problemy. A akurat McLaren ma wiele do udowodnienia, w co sami się wkopali. Ron Dennis dumnie zapowiadał, że będzie to najszybszy samochód na każdym torze i teraz oczekiwania są ogromne, a czasu na Nurburgringu do dzisiaj nie ujawnili konkretnego. Wniosek - chyba Ronowi się za dużo powiedziało.

Test z "Evo" w końcu bardziej konkretny. Na początku 1:0 dla Porsche, choć różnica na granicy błędu. Potem lepsze gumy dla McLarena i wynik znacznie lepszy. Ale ile szybsze byłoby Porsche na podobnych oponach? Obstawiam, że P1 znowu miałby problemy z udowodnieniem tego, że jest szybszy. Tylko to się będzie ciągnęło w nieskończoność: za rok opracują lepsze opony, za dwa lata jeszcze lepsze i tak dalej. I na tym teście widać kolejną "specyfikę" Ferrari: 458 Speciale mieli na dwa dni ze sztabem mechaników, samochód z pewnością był ustawiony tak, aby był jak najszybszy. Żeby tylko nie okazało się, że sztuka prosto z fabryki na seryjnych oponach dała ciała. Jakże sprawiedliwie! LaFerrari na takim teście pewnie się nie pojawi bo by musieli pół Maranello przenieść razem z nim. ;) Samochody prosto z fabryki na seryjnych, standardowych gumach w tych samym warunkach - takie porównanie ma sens.

Zonda

#65
Zgadzam się z Brandisem, Ferrari zawsze coś kręci w porównaniach z rywalami (więc może i lepiej, że ostatnia tak rzadko jest porównywane LaFerrari).

porhe

#66
Do Brandis
Mniej więcej o to mi również chodziło, widocznie trochę inaczej się zrozumieliśmy. Jak możesz napisz coś więcej względem 458 Speciale i tym sztabie mechaników.

Brandis

#67
W filmie masz ze dwa razy mówione, że 458 mieli na dwa dni z całym sztabem mechaników, opon i tak dalej podczas gdy P1 i 918 dostali bez żadnej obstawy i "radźcie sobie sami".

Z resztą kilka lat temu było głośno o takich zagrywkach Ferrari dzięki Chrisowi Harrisowi, który w końcu nie wytrzymał i napisał jak jest. A były tam takie przypadki, że Ferrari do jednej próby postawiało jeden samochód, a do kolejnej drugi egzemplarz, a z fabryki dla klientów wyjeżdżało coś jeszcze innego, co wcale nie jeździło tak dobrze, jak te testówki.

Ecnelis

#68
Francuskie wydanie "Sport Auto" zabrało hybrydowe 918 na tor imienia Ettore Bugatti'ego, znany z 24-godzinnego wyścigu Le Mans (razem z drogami publicznymi tworzy de la Sarthe). Efekt: nowy rekord okrążenia samochodów drogowych i poprawienie o ponad 2 sekundy wyniku Radicala SR3 SL. Christophe Tinseau już przy drugim podejściu pokonał pętlę w czasie 1 minuty i 42,627 sekund.

https://newsroom.porsche.com/EN/Products/918-Spyder--New-record.html

https://www.youtube.com/watch?v=BSJfRdiLl5I

Ecnelis

#69
Porsche sprzedało w listopadzie ostatnią sztukę modelu 918 Spyder. Najwięcej egzemplarzy, bo aż 297 powędrowało do USA. Po około 100 sztuk trafiło do Niemiec i Chin. W pierwszych jedenastu miesiącach tego roku firma oddała swoim klientom ponad 162,1 tysiąca aut, aż o 15% więcej, niż w tym samym okresie roku 2013.


rafal345

#70
https://www.hrewheels.com/gallery/porsche-918-spyder-with-hre-vintage-501m-in-brushed-titanium
Na pierwszy rzut oka te koła na tym aucie wyglądają po prostu dziwnie, ale im dłużej patrzę, tym bardziej mi się takie połączenie podoba. Chyba gdybym miał mieć 918 to właśnie wyglądałoby tak.

Ecnelis


Ecnelis

#72
918 kontra P1 na pętli Laguna Seca w magazynie "Motor Trend": https://www.motortrend.com/roadtests/exotic/1503_2015_mclaren_p1_vs_2015_porsche_918_spyder/


Brandis

#73
Nie powiem, żebym się tego nie spodziewał, ale rozczarowanie wynikiem P1 jest. Ciekawe co na to Ron Dennis, który podczas premiery P1 był tak bardzo pewny, że samochód będzie najszybszy na każdym torze świata: "this is going to be the fastest car in the world, no one is going to get any near to the performance of this vehicle". Ehehehehe...

Szok! Niedowierzanie! Miliony pytań bez odpowiedzi! ;)

byZiom996

#74
Zwlaszcza ze Mclaren jest o ponad 200KM mocniejszy