Koenigsegg Agera R (2011)

Zaczęty przez Ecnelis, 13.01.2011, 23:42:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Koeniggsegg Agera wylądował w garażu rodziny królewskiej z Dubaju, ale to nie zwykła Agera, to spalająca mieszankę E85 Agera R! Samochód wyróżnia się przede wszystkim mocą około 1100 koni mechanicznych, czyli blisko 200 KM niż zwykła Agera (póki co więcej szczegółów brak). Foto z teamspeed.com i arabnokia.net:





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

VaultBoy

#1
No proszę, 1100 KM :D Przy takiej mocy to chyba nie może jeździć znacznie wolniej niż Veyron Super Sport! W ogóle to chyba dopiero drugi egzemplarz Agery jaki się pojawił w necie?

Driv3R

#2
Teraz to Volkswagen na pewno nie wpuści Koenigsegga na swój tor testowy :D a szkoda, bo mozliwosć poprawienia rekordu Veyrona wyglada przy takiej mocy bardzo realnie.

Olgierd

#3
W razie coś jest tor w Papenburgu, nic nie gorszy od Ehra-Lessien ;)

Ecnelis

#4
No prawie, a prawie może zrobić dużą różnicę - proste na Papenburgu mają jedynie 4 kilometry długości a na Ehra-Lessien jakieś 9 kilometrów. MTM i 9ff jeśli się nie mylę dobiły na Papenburgu do okolic 395 km/h...

Ecnelis

#5
Agera R prawie oficjalnie, moc jakieć 1130 KM, premiera w Genewie:



News: Koenigsegg Agera R - Rozwój duchowy.

jabok

#6
Bardzo ciekawie prezentuje sie boks na dachu ciekawe jaka ma pojemnosc. ;)

Ecnelis

#7
Jak podaje GTSpirit.com Agera R pojawiła się wczoraj na torze testowym Ängelholm w Szwecji, ustanawiając kilka rekordów, które powędrowały do zatwierdzenia przez przedstawicieli Wielkiej Księgi Rekordów Guinessa:

0-300 km/h - 14,53 s
0-200 mp/h - 17,68 s
300-0 km/h - 6,66 s
200-0 mp/h - 7,28 s
0-300-0 km/h - 21,19 s
0-200-0 mp/h - 24,96 s

News: Koenigsegg Agera R - Mistrz przyspieszenia.


Ecnelis

#9
Agera R w specyfikacji na ten rok pojawi się z szeregiem nowości. Będą to przede wszystkim: pierwsze na świecie jednoczęściowe, puste w środku, karbonowe felgi (o jakieś 20 kg mniej nieresorowanej masy), tuleje cylindrów o nano-powierzchniach o zmniejszonym tarciu, nowa elektronika silnika, moc zwiększona do 1156 KM (zwykłą Agerę już wczesniej podniesiono do 973 KM), nowe zawieszenie opracowane wspólnie z Öhlins Racing, system stabilizacji KES (Koenigsegg Electronic Stability), nowy wydech oraz nowe lotki z przodu, zwiększające docisk przy 250 km/h o 20 kilogramów. Teoretyczna prędkość maksymalna: 440 km/h.





News: Koenigsegg Agera R - Hiper kalibracja.
Prezentacja modelu w nowej specyfikacji: Koenigsegg Agera R.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

rafal345

#10
wow, czekam na pobicie Veyrona

Grand

#11
Może i teoretycznie może, ale opony mają tylko 420+ więc może być ciężko ;D Brawa za karbonowe felgi, teraz tylko czekać na ten bezazaworowy silnik.

Feanor

#12
W takiej cenie karbonowe felgi to raczej nic wielkiego.

Grand

#13
To dlaczego nie znajdzie się ich u nikogo innego (może poza SSC i kilkoma firmami od felg, ale tam mają prostsze, a tu są puste w środku, więc zupełnie inna sprawa)? ;) Zwróć uwagę jeszcze na proces technologiczny ich produkcji, musi być nieźle przemyślany. Koenigsegg jest o krok przed konkurencją.

Olgierd

#14
Koenigsegg tych felg raczej sam nie robi, tylko zleca to wyspecjalizowanej w tej dziedzinie firmie. Ale fakt jest taki, że kompozytowe koła są bardzo ciekawym rozwiązaniem.