Ferrari Superamerica (2005)

Zaczęty przez Ecnelis, 13.02.2007, 10:46:24

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis



Ze ScuderiaFerrari.pl: Bazujące na 575M SuperAmerica nawiązuje do pełnych przepychu berlinett i barchett Ferrari 400 i 410 wysyłanych na rynek amerykański w latach 50. i 60., opatrzonych tą samą nazwą. Model jest ostatnim wypuszczonym wariantem Maranello, mimo wszystko ze stosunkowo starej konstrukcji udało się stworzyć bardzo atrakcyjne i ekscytujące auto, zawierające kilka nowinek technicznych.

Najważniejszą jest oczywiście nowatorski dach, wymyślony przez Leonardo Fioravanti, pierwszy raz zastosowany w prototypowym Alfa Romeo Vola. Dzięki obracanemu dachowi można delektować się jazdą na powietrzu już po 10 sekundach. Zastosowaną szybę wykonano w technologii elektrochromatycznej (Revocromico ™), dzięki czemu nie tylko przyciemnia się w zależności od ilości padającego światła, ale możliwy jest też odgórny wybór stopnia natężenia, dostępny w pięciu poziomach. Zaskakująco, tak ekstrawaganckie rozwiązanie ma też swoje praktyczne strony – niezależnie od tego czy dach jest złożony czy nie, pojemność bagażnika się nie zmienia, a szklany walec łączący konstrukcję z nadwoziem pełni też funkcję deflektora.

Nowatorski dach postawił bardzo trudne zadanie przed projektantami z Pininfariny – nowy tył jest kontrowersyjny, wielu uważa go za bardzo brzydki, inny za lepszy od oryginalnego, o wiele atrakcyjniej prezentuje się za to na pewno boczna linia dachu. Ciekawym akcentem jest cavallino na tarczy wytłoczonej z blachy bagażnika.

Silnik zapożyczono z 612 Scaglietti, gdzie stosowana jest zmodyfikowana wersja F133 E z 575M o nazwie F133 F. Przy pojemności 5,75 litra osiąga moc 540 KM i 588 Nm. W standardzie oferowana jest sekwencyjna skrzynia biegów F1 i pakiet sportowy GTC Handling Package.

Ze względu na brak dachu wymagane było wzmocnienie reszty konstrukcji, co osiągnięto przede wszystkim dzięki zastąpieniu aluminiowych elementów stalowymi. Zaowocowało do wzrostem wagi o równe 100 kg.

Zaprezentowany jeszcze przed oficjalną premierą w Detroit na pokazie dla potencjalnych klientów (co nie dziwi, głównie z USA) w Pebble Beach, spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem, przez co początkowo planowany limit 300 sztuk zwiększono do 559.




Superamerica przyspiesza do 100 km/h w 4,2 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 320 km/h i średnio spala jedynie 21 litrów na 100 kilometrów.