Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#405
Fabrykę w Wolfsburgu opuścił Volkwagen numer 150 000 000. W jego rolę symbolicznie wcielił się jeden z egzemplarzy Golfa GTE.

https://www.youtube.com/watch?v=0QQ37pUCQJw

Ecnelis

#406
Plotki, plotki: co Lamborghini miałoby planować na najbliższą przyszłość?

https://www.automobilemag.com/news/lamborghini-gets-serious-about-beating-its-long-time-rival/

W skrócie, uwaga:

- 2018: seryjny Urus jako hybryda V6 oraz 660-konne V8 w wersji Performante
- przeniesienie Lamborghini z Audi do Porsche
- Huracan Speedster, Huracan Barchetta, Huracan SV, Huracan GT3 Stradale, Huracan Targa, Huracan Superleggera
- Huracan Safari z powiększonym prześwitem i czterema kołami skrętnymi
- 2020: następca Aventadora z 7-litrowym, wolnossącym V12 oraz silnikiem elektrycznym o całkowitej mocy blisko 1000 koni mechanicznych
- następca Aventadora w opcji z silnikiem V8, wersja SV, lekka Essenza, ekstremalna Jota
- następca Huracana na podwoziu z następcy Aventadora z V8 od Porsche i silnikiem elektrycznym

rafal345

#407
Cytat- Huracan Speedster, Huracan Barchetta, Huracan SV, Huracan GT3 Stradale, Huracan Targa, Huracan Superleggera
- Huracan Safari z powiększonym prześwitem i czterema kołami skrętnymi
- Huracan Ute
- Huracan L z przedłużonym rozstawem osi
Brakowało jeszcze dwóch wersji. Przeniesienie do Porsche brzmi jak nonsens, chyba że następca Huracana ma być oparty na 911  ;D

Tak na serio, oprócz problemów z rozróżnieniem trzech różnych "szybszych" wersji (Performante, SV i Superleggery), z niecierpliwością czekam na to Safari.

DanielAquarius

#408
- Urus Performante? Czy to aby nie przesada? Na co komu odchudzony SUV?
- przeniesienie ma sens
- Speedster, Barchetta? Rozumiem robić Speedstera, ale Barchetta nie ma już sensu gdy jest Spyder. SV, Superleggera i GT3 Stradale nie mają sensu skoro już jest Performante. Targa? Niby po co i jak chcą to zrobić skoro obecny już jest blisko targi?
- Safari brzmi ciekawie
- Po co Essenza i Jota jak jest SV?
Ogólnie to ktoś grubo popłynął z tymi wymysłami, bo w większości nie mają sensu.

Ecnelis

#409
Powtórka z historii TVR przed premierą zupełnie nowego modelu.

https://www.youtube.com/watch?v=2PJp5F-f2qs

Ecnelis

#410
Detroit Electric zapowiada swoje plany na najbliższą przyszłość: miliardowe inwestycje, powiększenie załogi o 150-200 inżynierów, duża limuzyna, samochód sportowy oraz crossover.


Ecnelis

#411
Ciąg dalszy dobrych wieści na temat nowego Wankla od Mazdy: prace trwają i o ile tylko uda się przezwyciężyć problemy, jak spełnienie norm emisji spalin, to pojawi się na rynku najwcześniej w 2020 roku w aucie sportowym.

https://www.wheelsmag.com.au/news/1709/mazda-rotary-its-officially-happening!

rafal345

#412
W elektrycznym aucie sportowym, w którym brap brap będzie generować prąd przy stałych obrotach :/

Ecnelis

#413
Polak w Toyota Motorsport GmbH. Wywiad z Rafałem Pokorą.

https://www.youtube.com/watch?v=arhLdNSk4VI

Ecnelis

#414
Nissan świętuje wyprodukowanie 150 milionów samochodów. Japońska firma powstała w 1933 roku. W roku 2006 jej produkcja przekroczyła 100 milionów aut. Na wyprodukowanie kolejnych 50 milionów potrzebowała tylko 11 lat, a 76,6% z nich powstało w zakładach poza Japonią. Samochodem numer 150000000 został symbolicznie prototypowy Leaf najnowszej generacji.


Ecnelis

#415
Geely Holding przypieczętowało operacje związane z przejęciem Lotusa zdobyciem większościowych udziałów w firmie w wysokości 51% (pozostałe 49% należy do malezyjskiego Etika Automotive).

https://www.lotuscars.com/news/corporate/zhejiang-geely-holding-group-completes-group-lotus-plc-transaction

Ecnelis

#416
Audi świętuje wyprodukowanie pół miliona samochodów z węgierskiej fabryki w Győr. Rolę samochodu numer 500000 przyjęło TTS Coupe w ekskluzywnym kolorze Viper Green, które powędruje do Wielkiej Brytanii.


Ecnelis

#417
Fabrykę w Kvasinach opuścił 20-milionowy samochód Skody, której początki sięgają roku 1905. W jego rolę wcielił się jeden z egzemplarzy nowego crossoweva Karoq.


Ecnelis

#418
Wolfgang Dürheimer na własne życzenie opuszcza pozycje CEO w Bentley Motors i Bugatti Automobiles. Nowym prezydentem Bugatti zostanie Stephan Winkelmann, który prowadzi obecnie Audi Sport, a wcześniej przez 11 lat kierował Lamborghini. Pozycję CEO i prezeza Bantley'a od początku przyszłego roku obejmie Adrian Hallmark, a przy okazji w zarządzie pojawi się kilka nowych osób. Hallmark wcześniej pracował nie tylko dla Bentley'a, ale również dla marek Jaguar Land Rover, Porsche, Saab czy Volkswagen. Dürheimer w grupie VW spędził ponad 18 lat.



Ecnelis

#419
Jeszcze w tym roku uruchomionych ma być pierwszych 20 stacji w europejskiej sieci ładowania wysokiej mocy 350 kW w standardzie CCS, którą w spółce Ionity z siedzibą w Monachium budują Audi, Porsche, BMW, Daimler i Ford. Przedsięwzięcie zakłada, że do roku 2020 na najważniejszych szlakach drogowych Europy postawionych zostanie około 400 stacji. Pierwsze stacje w tym roku znajdą się przy drogach Niemiec, Norwegii i Austrii w odstępach około 120 kilometrow. W przyszłym roku sieć ma liczyć ponad 100 stacji. https://www.ionity.eu