Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#195
W roku 2016 minie dokładnie 50 lat od pierwszej wygranej Forda GT40 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Jak donosi "Motor Trend" marka przygotowuje z tej okazji zupełnie nowy, sportowy model z silnikiem umieszczonym centralnie, który powstanie także w wersji wyścigowej.

https://www.motortrend.com/future/future_vehicles/1410_future_ford_gt_first_look/viewall.html

Feanor

#196
Takie świętowanie to ja rozumiem!

rafal345

#197
Szkoda, że Ford wycofał się z bolidów i jedyną serią najwyższego kalibru, w jakiej bierze udział to WRC (nie liczę NASCAR, drag racingu ani wkładania silników do Rileyów). Wciąż czekam na samochód LMP1 albo LMP2 od Forda, jeżeli temu nowemu GT się powiedzie to może o tym pomyślą ;D

Ecnelis

#198
Volvo przedstawiło nowy koncept jednostki napędowej High Performance Drive-E, potrójnie doładowanego, 4-cylindrowego silnika o pojemności dwóch litrów. Z jednostki ostatnie poty wyciskają dwie, działające równolegle turbosprężarki oraz napędzany elektrycznie kompresor, który służy do rozkręcenia turbosprężarek, szczególnie przy niskich obrotach silnika. Efekt: co najmniej 450 koni mechanicznych.




Ecnelis

#199
Audi uruchomiło w parku przemysłowym Böllinger Höfe w Heilbronn, sześć kilometrów od swojej głównej fabryki w Neckarsulm, nowe centrum logistyczne i miejsce produkcji R8. Nowy obiekt zajmuje 23 hektary, około jedną czwartą tego, co fabryka w Neckarsulm, w której budowane jest sześć modeli w 20 wariantach. Ostatnie R8 opuściło Neckarsulm na początku sierpnia, a 25 sierpnia produkcję auta rozpoczęto w Heilbronn.


Ecnelis

#200
Zmian w Lotusie ciąg dalszy: z końcem października firmę opuści Donato Coco, odpowiedzialny m.in. za pokazaną kilka lat temu serię konceptów, z której żaden pojad nie wszedł i nie wejdzie do produkcji. Pozycję szefa stylistów marki zajmie po raz kolejny Russell Carr, który dla Lotusa pracuje od 1990 roku.


Ecnelis

#201
A gdyby tak mieć funkcję Ghost Car w prawdziwym samochodzie?



https://www.kickstarter.com/projects/ghostdash/ghostdash-augmented-reality-ghost-car-and-hud

Ecnelis

#202
Ferrari zostanie w przyszłym roku całkowicie wydzielone z Fiat Chrysler Automobiles. Dziesięć procent udziałów w firmie trafi na rynek amerykański i być może europejski, a pozostałe 90% zostanie rozdzielonych pomiędzy dotychczasowych udziałowców FCA (30% posiada firma, za którą stoi rodzina Anelli).

https://www.fcagroup.com/en-US/media_center/fca_press_release/2014/october/Pages/FCA_Announces_Board_Intention_to_Spin_Off_Ferrari_S_p_A.aspx

rafal345

#203
W takim razie ja się pytam - dlaczego zwiększają produkcję?!

Ecnelis

#204
A dlaczego nie? Jest zapotrzebowanie, będą z tego większe pieniądze i Marchionne, w przeciwieństwie do di Montezemolo, nie chce zbywać tak dużej liczby klientów, którzy i tak już teraz czekają na nowe Ferrari latami. Forsowana na siłę ekskluzywność marki nie powinna specjalnie ucierpieć jeśli sprzeda 10 zamiat 7 tysięcy samochodów.

rafal345

#205
Wydaje mi się, że to oczekiwanie to część posiadania Ferrari. Za to ekskluzywność zawsze spada wraz ze wzrostem produkcji, za niedługo nowe Ferrari będą równie popularne jak używane 360 ;p

Z nowości: nie wiem czy to fejk, ale piszą, że Nurburgring znowu został przejęty:
https://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/russischer-milliardaer-viktor-charitonin-uebernimmt-nuerburgring/10911360.html

Ecnelis

#206
No tak, ale ile można czekać? Rok? A teraz bywa dłużej - Marchionne chce to utemperować, bo, jak sam mówi coraz więcej było klientów, którym się cierpliwość kończyła.

A tymczasem zatrudnienie w Audi znalazł... Stefano Domenicali, były szef zespołu Formuły 1 Ferrari. Dla Niemców miałby pracować nad "serwisem i mobilnością" marki, a nie przy jej aktywnościach w sporcie motorowym.

https://www.motorsport.com/f1/news/audi-confirms-domenicali-signing/

Na tym wieści z obozu Audi nie koniec, tym razem czyste spekulacje, którym marka zaprzecza: plotki głoszą, że w 2016 roku Audia miałoby odstąpić od WEC i DTM i pojawić się w... Formule 1.

https://www.motorsport.com/f1/news/2016-audi-f1-program-with-alonso-rumored-to-be-in-the-works/

Charlie

#207
Nie widzę szczerze mówiąc Audi w Formule 1. Mieliby na jej rzecz porzucać DTM i Le Mans, w którym właśnie teraz przybywa im godnych rywali? Co miałoby za takim posunięciem przemawiać? Większa medialność F1? Ta teoria spiskowa jest jak dla mnie wyssana z palca.

Ecnelis

#208
Mercedes-Benz przy okazji zapowiedzi limuzyny klasy S pod marką Mercedes-Maybach zapowiada zminę oznaczeń stwoich modeli, zarówno jeśli chodzi o nadwozia jak i układy napędowe. GLK stanie się teraz GLC, M i ML będą przemianowane na GLE, GL na GLS, SKL na SLC i tym podobne:


Zonda

#209
Tak trochę logiczniej się to układa.