Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#180
Wczoraj w Muzeum Enzo Ferrari'ego w Modenie otworzono specjalną wystawę z okazji 100-lecia Maserati, obejmującą takie rodzynki, jak: Tipo 26, Tipo V4 Sport Zagato, 4CLT, 6CM, 250 F, Tipo 61 Birdcage, A6 1500, A6 GC/53, 3500 GT, 420M, 500 GT, Boomerang oraz MC12 GT1. W otwarciu uczestniczyli między innymi Luca Cordero di Montezemolo, Stirling Moss i Harald Wester, czyli CEO Maserati.








Feanor

#181
Czekam na jakiś nowy model... Może Alfieri?

Ecnelis

#182
Alfieri już dawno zostało zawierdzone do produkcji. ;) Co więcej - Maserati zapowiada, że nie będzie prawie w ogóle różniło się od konceptu.

Ecnelis


Ecnelis

#184
Spyker nadal nie wyszedł na prostą i musi sobie jeszcze poradzić z zaległościami podatkowymi. W związku z tym na sprzedaż trafi bolid Formuły 1 z 2007 roku, wyścigowa wersja modelu C8, kilka sztuk zupełnie nowych C8 Aileronów, koncept D12 Peking-t0-Paris oraz zapasy aż 85 silników i skrzyń biegów od Audi. Firma jednocześnie zapewnia, że nie grozi jej bankructwo.

https://www.autoblog.com/2014/07/05/spyker-liquidate-assets-tax-auction/



EDIT: rzutem na taśmę Spyker wywiązał się ze zobowiązań i do licytacji nie doszło.

Ecnelis

#185
Reuters podaje, powołując się na dwa źródła z Volkswagena, że następca Veyrona będzie hybrydą z 16-cylindrowym silnikiem o mocy 1500 KM. Auto powstałoby w 450 egzemplarzach.

https://www.reuters.com/article/2014/07/09/bugatti-models-idUSL6N0PK2EY20140709

Ecnelis

#186
Jaguar Land Rover Special Operations rośnie w siłę. Oddział przypieczętował w ostatnich dniach zakup największej na świecie, prywatnej kolekcji brytyjskich samochodów. Zbiór, który należał do Jamesa Hulla, liczy 543 samochody, w tym ponad 130 aut z repertuaru Jaguara: wczesne produkty Swallow Sidecar Company, Austiny Seven z karoserią Swallow, przedwojenne modele SS, siedem sztuk XK 120, w tym egzemplarz z aluminiową karoserią, C-Type, D-Type, XKSS, osiem E-Type, 30 limuzyn serii Mark (w tym Mk X, które posiadał sam Sir William Lyons), dziewiętnaście XJS i ponad dwadzieścia XJ. Samochodami zajmie się komórka Jaguar Heritage, jedna z odnóg Special Operations, która w tym roku zbuduje zaległą szóstkę wyścigowych modeli Lightweight E-type. Auta z kolekcji Hulla będą służyć do celów promocyjnych.


Ecnelis

#187
W dniach od 23 września do 19 października w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie po raz pierwszy w Polsce będzie można obejrzeć sześć "mobilnych dzieł sztuki" ze słynnej kolekcji BMW Art Car! Będą to modele 3.0 CSL, 320i, M1, 850 CSi, V12 LMR i najnowsze M3 GT2. Wstęp na wystawę będzie wolny.




Ecnelis

#188
Luca di Montezemolo po 23 latach opuszcza pozycję szefa Ferrari. Trzynastego października zastąpi go Sergio Marchionne, CEO koncernu Fiat-Chrysler. Jakich zmian należy się spodziewać? Prawdopodobnie m.in. zwiększenia produkcji aut z Maranello.

https://auto.ferrari.com/en_EN/news-events/news/montezemolo-end-era/
https://www.autonews.com/article/20140910/COPY01/309109970/marchionne-to-become-ferrari-chairman-as-montezemolo-quits


rafal345

#189
Czyli że jak, szefem Ferrari będzie szef całego koncernu? Beznadziejnie, niech w ogóle wprowadzą masową produkcję.

Ecnelis

#190
O masowej produkcji na razie nikt nie mówi, jakkolwiek by ową "masowość" rozumieć. Sam Marchione skłaniał się kilka miesięcy temu ku 10 tysiącom aut rocznie.

A tymczasem Ferrari pochwaliło się wynikami sprzedaży w pierwszym półroczu tego roku, a także zapowiedziało, że z okacji 60-lecia przygotowało specjalny model dla kolekcjonerów z USA, który powstanie tylko w 10 egzemplarzach.

https://auto.ferrari.com/en_EN/news-events/news/ferrari-board-directors-record-first-six-months/

rafal345

#191
Ekskluzywna marka i dziesięć tysięcy samochodów rocznie? Wygląda to trochę jak rozmienianie się na drobne.

Ecnelis

#192
Automobili Turismo e Sport w korespondencji z serwisem AutoBlog.com pochwaliło się nowymi inwestorami i przeprowadzką z Włoch na Wyspy Kanaryjskie ze względów podatkowych i logistycznych. Inne wieści to odsprzedanie roadstera Leggera innej firmie, skupienie się tylko na maszynkach torowych i porzucenie planów na przejęcie marki De Tomaso.

https://www.autoblog.com/2014/09/17/ats-de-tomaso-canary-islands-investors-exclusive/

Ecnelis

#193
Brabham chce wrócić do akcji jako zespół LMP2... finansowany z publicznej zbiórki pieniędzy. Na chwilę obecną zebrano prawie 108 tysięcy funtów z poszukiwanych 250, do końca zbiórki zostało jeszcze 36 dni. Całemu przedsięwzięciu przewodzi David Brabham, syn sir Jacka Brabhama, 3-krotnego mistrza świata Formuły 1. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem Brabham Racing wystartuje w przyszłym roku w World Endurance Championship. Cel na odleglejszą przyszłość: Formuła 1, a po drodze Formuła E.

https://www.indiegogo.com/projects/project-brabham

Ecnelis

#194

Aston Martin ma nowego CEO. Urlicha Beza, który piastował to stanowisko przez 14 lat zastępuje Andy Palmer. Palmer zaczynał karierę już w 1979 roku w wieku 16 lat. Przez sześć lat pracował na konto koncernu Austin Rover, a w roku 1991 dołączył do Nissana, w którym wspinaczkę po szczeblach kariery zakończył na pozycji Chief Planning Officer. W roku 2012 magazyn "Auto Express" nagrodził Palmera tytułem najbardziej wpływowego, brytyjskiego dyrektora zarządzającego w przemyśle samochodowym, a w rok później Palmer zajął trzecie miejsce w zestawieniu na najbardziej wpływowych CMO (Chief Marketing Officer), ułożonym na zlecenie Forbesa.