Ferrari 599 GTO (2010)

Zaczęty przez Ecnelis, 23.04.2009, 21:32:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Na torze Fiorano wypatrzono tajemniczy prototyp modelu 599. Jak widać na spyshotach pojazd wyposażono w nowy układ wydechowy, podobny nieco do tego z 599XX, który według świadków wypluwał z siebie dźwięki jeżące włosy na głowie. Przypuszcza się, iż Ferrari tak oto pracuje nad odchudzoną i wzmocnioną wersją 599, utrzymaną w tym samym duchu, co 430 Scuderia.




Ecnelis

#1
Nasilają się doniesienia o hardcore'owej wersji 599 GTB Fiorano, pewnego rodzaju odpowiedzi na Murcielago LP670-4 SV, która miałaby pojawić się na przyszłorocznym salonie w Genewie. Auto mogłoby nosić oznaczenie 599 GTO (ukłon w stronę klasycznego 250 GTO z lat sześćdziesiątych), dysponować mocą 680-700 KM, masą zmniejszoną o jakieś 45-70 kilogramów oraz zmianami nadwoziowymi na modłę 599 XX. 599 GTO miałoby powstać w 500 egzemplarzach, które kosztowałyby jakieś 60-80k euro więcej, niż zwykłe Fiorano i były dostarczane klientom od jesieni 2010 począwszy. Ferrari póki co nie zdradza żadnych szczegółów, ale wszystko wskazuje na to, iż takowe 599 jest rzeczywiście przygotowywane.

Wizje z autogespot.com:


Ecnelis

#2
News: Ferrari 599 GTO - Wyższa ranga.

https://www.evo.co.uk/news/evonews/246943/ferrari_599_gto.html

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#3
Na kanale YT serwisu Fast Lane Daily pojawiło się pierwsze, oficjalnie zdjęcie 599 GTO:



https://www.youtube.com/watch?v=ryF3yjxbdZ0

Auto pojawi się w przyszłym miesiącu na salonie w Nowym Jorku (2-11 kwietnia).

Kilka dni temu oferta sprzedaży jednego z 599 mających postać GTO o mocy 570 KM pojawiła się w serwisie jameslist.com. Pojazd, bez podatków, wyceniono na prawie 311 tysięcy euro.



https://www.jameslist.com/advert/88158/for-sale-ferrari-599-gtb

Ecnelis

#4
Prawie oficjalnie (via caradisiac.com):


jabok

#5
Ciekawym zabiegem stylistycznym jest czarny dach. W nowych Ferrari jest moim zdaniem zbyt malo charakteru samochody te staja sie coraz bardziej wygladzone. Mam nadzieje,ze chociaz ten model bedzie bardziej hardcorowy niz bazowa wersja.

Ecnelis

#6
599 GTO oficjalnie oficjalne: 670 KM, 620 Nm, 335 km/h, 3,4 sekundy do 100 km/h, masa 1495 kilogramów. Publiczna premiera 14 kwietnia.





Konfigurator: https://www.ferrari.com/English/GT_Sport%20Cars/CurrentRange/599-GTO/Pages/599GTO.aspx

News: Ferrari 599 GTO - Powrtót Gran Turismo Omologato.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Olgierd

#7
Szkoda, że inżynierowie nie pokusili się o zaprojektowanie dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Przynajmniej z notki prasowej wynika, że takowej nie ma.

Z pewnością te zdjęcia powyżej to najgorsze ze zdjęć 599 GTO. Myślę, że w plenerze bolid będzie prezentował się o niebo lepiej niż na tych tu. Nie znaczy to jednak, że wygląda źle.

jabok

#8
Ja chcialbym zeby mial klasyczna reczna skrzynie biegow a drazek zeby mial odkryte ramki tak mialy modele do ok.2005 roku ale to niestety juz jest chyba nie mozliwe....

Olgierd

#9
W Ferrari wszystko jest możliwe... W tej firmie za pieniądze można mieć wszystko. Np. unikatowy egzemplarz danego modelu z unikatowym numerem podwozia... A potem się okazuje, że to nie jedyny unikat, bo jest drugi identyczny... Jak masz kasę to wszystko zrobię. Skrzynię z klasycznymi widłami też.

jabok

#10
Zeby miec skrzynie z klasycznymi widlami samochod musialby byc wyposazony w manualna skrzynie biegow,a z tego co sie orietuje(chociaz moge sie mylic) ten model nigdy z taka skrzynia nie wystepowal. Wiec bardzo prawdopodone jest to,ze  silnik ktory go napedza rowniez. Dlatego jesli by jakis klient zazyczyl sobie takiego rozwiazania nalezalo by skonstruowac taka skrzynie i dostosowac do niej reszte pojazdu. Koszty takiej operacji byly by ogromne wiec moim zdaniem to poprostu nieoplacalne. Klasyczne widly zniknely juz bezpowrotnie....niestety

Olgierd

#11
Troszkę to inaczej jest niż Ci się zdaje. Otóż w 599 jest zautomatyzowana skrzynia biegów. Nie wiem czy Ci coś to mowi, więc pozwolę sobie co nieco wyjaśnić.
Nie wiem czy pamiętasz, ale pod koniec produkcji BMW M3 serii E36 pojawiła się wersja SMG. SMG to była pierwsza w samochodach drogowych zautomatyzowana skrzynia biegów. Pomysł byl diabelnie prosty. Sama konsturkcja skrzynki była identyczna jak w normalnej manualnej. Różnica tkwiła w sterowaniu. Wrzucaniem biegów zajmowały się silniki elektryczne. Jak z pewnością wiesz bieg jest wrzucony, gdy z daną parą kół zębatych zazębi się synchronizator. Synchrnizator jest poruszany za pomocą wodzików i widełek. Wodziki prowadzą do mechanizmu, z którego wychodzi dźwignia zmiany biegów używana przez kierowcę. BMW zrezygnowało z dźwigni zmiany biegów. W zamian wodziki i widełki poruszane były silniczkami elektrycznymi. Kierowca zmieniał bieg tylko szczątkową dźwignią poruszając w przód lub w tył. Skrzynia pracowała zarówno w trybie manualnym (kierowca zmienia bieg) lub w pełni automatycznie. Niestety oprogramowanie nie do końca 'rozumiało' o co chodziło kierowcy i czasem zdarzało się wrzucanie biegu nie bardzo adekwatnego do potrzeb.
Czas jednak szybko biegnie do przodu, szczegolnie w przypadku elektroniki i oprogramowania, i wyeliminowano wiele problemów takich skrzyń. Z zalożenia taka skrzynka ma oszczędzać paliwo i dawać co najmniej taką dynamikę jazdy jakby się miało normalnego 'manuala'. Dodatkowo mamy mozliwość pracy automatycznej i namiastkę F1 w postaci zmiany biegów w przód i tył.
Ferrari ma podobne rozwiązanie, tylko nie wiem czy układ wykonawczy jest elektryczny czy hydrauliczny.
Dodam tutaj, że nazywanie takich skrzyń sekwencyjnymi to bardzo duży skrót myślowy, bo nie mają one konstrukcji jak prawdziwe skrzynie sekwencyjne z motocykli, w których rzeczywiście nie da się zmieniać biegów na raz kilka w górę czy w dół, a trzeba po kolei przejść przez każdy z nich.
Błędem jest też nazywanie skrzyń dwusprzęgłowych sekwencyjnymi, a jeszcze większym błędem jest mówienie o nich 'automatyczne', bo takimi nie są. Są to dwusprzęgłowe skrzynie zautomatyzowane z sekwencyjną zmianą biegów. Kiedyś automatyczne skrzynie biegów charakteryzowały się dwoma głównymi mechanizmami. Pierwszym z nich był zespół przekładni planetarnych, a drugim przekładnia hydrokinetczna. W tej chwili i skrzynie automatyczne przechodzą pewne zmiany. Np. Mercedes-Benz oferuje swoją 7-biegową skrzynię 7G-Tronic w wersji MCT, która charakteryzuje się tym, że przekladnia hydrokinetyczna została zastąpiona suchymi sprzęgłami ciernymi.
Konkluzja jest taka:
Z teoretycznego punktu widzenia nie ma problemu z wsadzeniem lewarka zamiast łopatek w 599. Nie trzeba konstruować nowej skrzyni, tylko dokonać 'ewolucji wstecz'. Zdaje się, że jedyny prawdziwy automat jest w tej chwili tylko w 612 Scaglietti, natomiast 'dwusprzęgłówki' mają California i 458 Italia :)

Jak ktoś, coś... Jak coś napisalem niejasno lub z błędem, to mnie poprawcie. Jak ktoś ma przekrój skrzynki 599, to chętnie zobaczę :)

krzywy1987

#12
Ty,dobry jesres gosciu.. ale wracajac do tematu to...naprawde temat do dyskusi to macie hehe..a moze se pogadacie teraz ooo..np. o wale napedowym w GTO,tez moze byc ciekawe hehe

jabok

#13
Oigerd dzieki za wyczerpujaca notatke na temat dzialania skrzyn biegow. Jesli jest to skrzynia zautoamutyzowana tak jak napisales (a skoro tak napisales to napewno tak jest) to rzeczywiscie sprawa wydaje sie prostsza jednak moim zdaniem i  i tak dosc trudna w realizacji zmiana samego  systemu zmany biegow (teoria nie zawsze pokrywa sie z praktyka) jest to napewno tansze ale podejrzewam ze rowiniez kosztowne. Chociaz w tym przypadku rzeczywiscie bogaty  klient moglby "zmotywoac' firme do takich dzialan. Napisales rowniez o skrotach myslowych ze czesto sa bledne zgadzam sie z tym w stu procentach. Wracajac jeszcze na chwile do srzyni w Ferrari 599 bylem pewny,ze jest wyposazone w skrzynie dwusprzeglowa.

Krzywy1987 mysle ze kazdy temat do dyskusji jest dobry na tym forum jest stanowczo za malo takich dyskusji i jesli moge z kims wymienic poglady to pozostaje mi sie tylko z tego cieszyc. :)

Feanor

#14
Ja może poza dyskusją skomentuję że te lampki na kierownicy wyglądają trochę jarmarcznie...