World Endurance Championship - sezon 2019/2020

Zaczęty przez Ecnelis, 22.03.2018, 17:27:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Do kalendarza w sezonie 2019/2020 wróci 6-godzinny wyścig w Sao Paulo, który dotychczas odbył się tylko trzy razy w latach 2012-2014.

https://www.youtube.com/watch?v=4mAoalwvIpg

Oficjalny kalendarz (aktualizowany):

Cytat
1. 1 września 2019 - 4 Hours of Silverstone
2. 6 października 2019 - 6 Hours of Fuji
3. 10 listopada 2019 - 4 Hours of Shanghai
4. 14 grudnia 2019 - 8 Hours of Bahrain
5. 1 lutego 2020 - 6 Hours of Sao Paulo
5. 23 lutego 2020 - Lone Star Le Mans
6. 20 marca 2020 - 1000 Miles Of Sebring
7. 25 kwietnia 2020 - 6 Hours of Spa-Francorchamps
8. 13–14 czerwca 2020 - 24 Hours of Le Mans
6. 15 sierpnia 2020 - 6 Hours of Spa-Francorchamps
7. 19–20 września 2020 - 24 Hours of Le Mans
8. 14 listopada 2020 - 8 Hours of Bahrain
8. 21 listopada 2020 - 8 Hours of Bahrain

AutoGEN

#1
Wstępny kalendarz sezonu 2019/2020:

https://www.fiawec.com/en/news/2019-2020-wec-provisional-calendar-revealed/6053

Cytat01 September 2019   4 Hours of Silverstone (Great Britain)
13 October 2019      6 Hours of Fuji (Japan)
17 November 2019   4 Hours of Shanghai (China)
14 December 2019   8 Hours of Bahrain (Bahrain)
01 February 2020   6 Hours of Sao Paulo (Brazil)
XX March 2020      1000 Miles of Sebring (8 hours) (USA) - To be confirmed
03 May 2020      6 Hours of Spa-Francorchamps (Belgium)
13-14 June 2020      24 Hours of Le Mans (France)

Ecnelis

#2
Aktualizacja kalendarza na sezon 2019/2020:

01 września 2019 - 4 Hours of Silverstone (Great Britain)
06 października 2019 - 6 Hours of Fuji (Japan)
10 listopada 2019 - 4 Hours of Shanghai (China)
14 grudnia 2019 - 8 Hours of Bahrain (Bahrain)
01 lutego 2020 - 6 Hours of Sao Paulo (Brazil)
Marzec 2020 - 1000 Miles of Sebring (8 hours) (USA) - do potwierdzenia
02 maja 2020 - 6 Hours of Spa-Francorchamps (Belgium)
13-14 czerwca 2020 - 24 Hours of Le Mans (France)

Ecnelis

#3
Fernando Alonso po zakończeniu aktualnego sezonu WEC i 24-godzinnym wyścigu Le Mans zakończy przygodę z długodystansowymi mistrzostwami świata. Jego miejsce w japońskim zespole w sezonie 2019/2020 zajmie Brendon Hartley, który w ubiegłym roku jeździł w Formule 1, a wcześniej dominował w WEC razem z ekipą Porsche (tytuły mistrza świata w sezonach 2015 i 2017, jedna wygrana w Le Mans). Alonso nie kończy przygody z Toyota Gazoo Racing - kierowca zaangażuje się w inne aktywności zespołu. Jakie? Jakiś czas temu ogłoszono Dakar - czy będzie coś jeszcze? Sam Alonso mówi, że na 100% wróci w przyszłości do WEC.

https://toyotagazooracing.com/release/2019/wec/0501-01.html

https://www.youtube.com/watch?v=Tpwr4jMQzGk

Ecnelis

#4
Super Sebring na przyszły rok zostało potwierdzone na 18-21 marca (20 marca 1000 Miles of Sebring w ramach WEC, dzień później Twelve Hours of Sebring pod skrzydłami IMSA).

https://www.fiawec.com/en/news/2020-super-sebring-dates-confirmed/6315

Ecnelis

#5
Ósmy sezon WEC w pigułce:

https://www.fiawec.com/en/news/2019-2020-fia-wec-season-entry-list-revealed/6387

- na cały sezon zapisały się 33 zespoły z 11 krajów
- 8 zespołów w LMP1 (maszyny Toyoty, Ginetty, Rebellion oraz BR)
- 8 zespołów w LMP2 (na podwoziach Oreca, Ligier i Dallara)
- 6 zespołów w GTE Pro (Ferrari, Porsche, Aston Martin)
- 11 zespołów w GTE Am

Ecnelis

#6
Lista startowa przedsezonowego prologu na Circuit de Barcelona-Catalunya, który odbędzie się za niecałe dwa tygodnie. SMP Racing, które wcześniej deklarowało swój udział w grupie LMP1, jednak nie wystartuje w sezonie w ogóle.

https://storage.googleapis.com/fiawec-prod/assets/ressources/Pdf/2019/FIAWEC%202019-2020_Prologue_provisional_entry_list_08_07_19.pdf
https://smpracing.ru/eng/news/autosport/smpracing-fiawec-2019/


AutoGEN

#7
Aktualizacja Equivalence of Technology dla LMP1:

https://www.fiawec.com/en/news/wec-announces-evolutions-to-the-lmp1-equivalence-of-technology/6428
https://www.fiawec.com/en/regulations/31

- jeszcze większy balast dla hybrydowej Toyoty (w sumie 40 kilomgramów ponad minimalną masę, o 14 więcej, niż na ostatnim Spa)
- zbiorniki paliwa ograniczone tak, aby hybrydy i nie-hybrydy pokonywały mniej więcej tyle samo okrążeń na stint
- tankowanie hybryd wolniejsze o 1 sekundę, niż nie-hybryd
- utrudnienie za sukcesy dla każdego LMP1: wygrywający otrzymają w nagrodę dodatkowy balast (dwa wygrane wyścigi pod rząd: dodatkowe maksimum 50 kilogramów na pokładzie)

Ecnelis


Charlie

#9
Success handicap? :D Zwykle nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, ale w tym przypadku czekam niecierpliwie na efekty. W poprzednim sezonie Toyota miała praktycznie każdy wyścig w garści i przykro było patrzeć. Ten sezon może jeszcze nie jest stracony i będzie ciekawie.

Ecnelis

#10
Już za tydzień pierwszy wyścig ósmego sezonu World Endurance Championship

https://www.youtube.com/watch?v=HLm7WvIZxaI

Ecnelis


Ecnelis

#12
News: 4 Hours of Silverstone - Krótszy długi dystans.

https://www.youtube.com/watch?v=4TM9fumfYzA

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

AutoGEN


Ecnelis

#14
News: 6 Hours Of Fuji - Przejechane bezbłędnie.

https://www.youtube.com/watch?v=VgYGMCCgzjo



Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.