World Endurance Championship - sezon 2020/2021 (Przeczytany 12380 razy)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18979
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship - sezon 2020/2021
« Odpowiedź #15 dnia: 07.05.2019, 20:23:40 »
Sezon 20/21 coraz bliżej, a ciągle nie nie wiadomo jak tak naprawdę będzie wyglądał. Swoje zainteresowanie klasą hipersamochodów potwierdził na razie tylko ByKolles i Glickenhaus, wobec czego Toyota taką rywalizacją nie jest zainteresowana. A na drugim planie wracają rozmowy o klasie GTE Plus, która miałaby zastąpić LMP1 i obejmować producentów obecnych GTE i GT3 z maszynami bazującymi na modelach drogowych z modą o jakieś 200 KM większą od obecnych GTE, rozbudowaną aerodynamiką i tak dalej. Kolejne spotkanie na temat przyszłości WEC między organizatorami i producentami ma odbyć się już 16 maja.

https://sportscar365.com/lemans/wec/toyota-frustrated-by-lack-of-hypercar-rules-action/
https://sportscar365.com/lemans/wec/gte-plus-concept-resurfaces-possible-hypercar-replacement/

Feanor

  • Wiadomości: 1937
  • Let's f**k the world with all it's trend
World Endurance Championship - sezon 2020/2021
« Odpowiedź #16 dnia: 08.05.2019, 07:11:57 »
Źle się dzieje w WEC.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18979
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship - sezon 2020/2021
« Odpowiedź #17 dnia: 14.06.2019, 11:20:30 »
Nowa klasa, zastępująca LMP1 potwierdzona na sezon 2020/21:

https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2019/24-heures-du-mans/press/june/aco-press-conference.pdf

- wybór między prototypami w duchu hipersamochodów, a ścigaczami bazującymi na hipersamochodach powstałych w co najmniej 20 egzemplarzach drogowych w ciągu dwóch lat
- masa 1100 kilogramów
- moc całkowita do 550 kW (750 KM)
- maksymalnie 200 kW (270 KM) z opcjonalnego systemu hybrydowego
- średni czas okrążenia Le Mans w warunkach wyścigowych to 3:30
- dowolna konstrukcja karoserii i podłogi
- Balance of Performance podobne do obecnego GTE Pro


Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18979
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship - sezon 2020/2021
« Odpowiedź #18 dnia: 14.06.2019, 13:13:46 »
Oprócz SCG, które deklarowało się wcześniej udział w grupie hipersamochodów po ogłoszeniu wejścia nowych przepisów w życie potwierdził Aston Martin oraz Toyota:

https://media.astonmartin.com/?p=46707
https://toyotagazooracing.com/release/2019/wec/0614-01.html

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 2087
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship - sezon 2020/2021
« Odpowiedź #19 dnia: 22.06.2019, 06:27:57 »
Koenigsegg po ogłoszeniu regulacji nadal wyraża zainteresowanie nową klasą hipersamochodów, ale na razie nie można mówić o żadnych konkretach - cała sytuacja wymaga jeszcze szczegółowej oceny.

https://www.roadandtrack.com/motorsports/a28114909/koenigsegg-seriously-wants-to-race-at-le-mans/

Charlie

  • Wiadomości: 60
World Endurance Championship - sezon 2020/2021
« Odpowiedź #20 dnia: 11.07.2019, 17:01:05 »
Dobrze, że już dobrze i hypercary nadciągają w konkretnej liczbie i od konkretnych konkurentów. Ale dlaczego nikt nic nie mówi o LMP2? Przecież te 3:30 dla hypercarów jasno wskazuje, że LMP2 będą praktycznie na tym samym poziomie, a najszybsze LMP2 będą nawet dużo szybsze. Jak zmierzają to rozwiązać, o ile w ogóle jakieś zmiany się szykują?

rafal345

  • Wiadomości: 1498
    • YouTube
World Endurance Championship - sezon 2020/2021
« Odpowiedź #21 dnia: 12.07.2019, 17:38:27 »
O ile nie zrobią jakiegoś morderczego BoP, to hypercary prawdopodobnie będą szybsze od oczekiwań.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18979
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship - sezon 2020/2021
« Odpowiedź #22 dnia: 12.07.2019, 17:58:20 »