Volvo XC90 (2014)

Zaczęty przez Ecnelis, 08.07.2014, 09:51:07

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Volvo chwali się, że nowe XC90 będzie jednym z najmocniejszych i najczystszych SUV'ów świata z emisją dwutlenku węgla na poziomie 60 gram na kilometr. Ofertę silnikową otworzą podwójnie doładowane diesle D5 (228 KM i 470 Nm) oraz D4 (193 KM i 400 Nm), a największym powodem do dumy szwedzkiej marki będzie wariant T8. Pod tym oznaczeniem znajdzie się 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy Drive-E z turbosprężarką i kompresorem, który będzie napędzał przednie koła oraz 81-konny silnik elektryczny na tylnej osi. Moc modelu T8 sięgnie okolic 400 KM, a moment obrotowy 640 Nm. W trybie elektrycznym auto będzie w stanie pokonać do 40 kilometrów. Dla miłośników benzyny pozostają dwie opcje: T6 z turbo i sprężarką (324 KM, 400 Nm) oraz T5 (257 KM, 350 Nm).





Wcześniej ujawniono już wnętrze:




Brandis

#1
Środek bajeczny... poza tym wielkim ekranem. Może lepiej będzie wyglądać włączony, bo wygaszony robi za dużą "dziurę". I gdzie jest wolnossące V8? Same R4 turbo teraz będą? Z takim podejściem to klasą premium nie będą.

Feanor

#2
Materiały wnętrza robią wrażenie, ale Volvo nigdy nie było i nie będzie klasą wyższą...

rafal345

#3
Cała marka może nie jest, ale jaką klasą jest S60, XC90 i S80?

Feanor

#4
Wyższa średnia chyba? Segment E bodajże...

Brandis

#5
Nie pisałem, że Volvo jest albo było premium. ;) Pisałem o XC90, które poprzednio aspirowało jednak wyżej. S60, XC90 i S80 w jednym segmencie E? To segment na limuzyny konkretnej wielkości. Tu masz mniejsze S60, większe S80 i do tego SUV, trzy zupełnie inne klasy. Premium może być równie dobrze maluch najniższego segmentu - Aston Martin Cygnet. To taki segment w segmencie. I Volvo zawsze miało i będzie mieć modele w klasie wyższej, to właśnie ten segment E, a nie premium.

O premium w ogóle nie można mówić w obrębie konkretnej marki, ale raczej modeli. Czy takie gołe Audi A1, A3 albo BMW 1 czy Mercedes-Benz A są premium? Daleko im do tego! Co innego wersje z największymi silnikami i najbogatszym wyposażeniem. Czy Volkswagen może być premium? Daleko mu do tego, ale jeśli rozważymy tylko Phaetona... to zupełnie zmienia postać rzeczy. Tak samo Skoda. Czy takiego Superba Laurin & Klement z zakupem wszystkich opcji nie można już podciągnąć pod premium? Jakby się uprzeć to można.

I wracając do XC90 i Volvo, które do premium w wielu przypadkach co najmniej aspiruje. SUV tej wielkości z 4-cylindrowcami turbo nie ma nawet co o premium myśleć. Natomiast XC90 z wolnossącym V8 może tam się pakować śmiało, ale na razie na takie się nie zapowiada i to "boli".

Ecnelis

#6
XC90 oficjalnie:










Ecnelis

#7
News: Volvo XC90 R-Design - Skandynawska prowokacja.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#8
Volvo pokazało najbardziej luksusowy model w swojej historii, czteroosobowy XC90 Excellence (bazowe XC90 mieści do siedmiu osób). Maszynę wyróżnia poziom wyposażenia i wykończenia: tylne fotele mają m.in. funckje podgrzewania i masażu, a do dyspozycji z tyłu mamy m.in. ekrany dotykowe, zarażarkę, uchwytydo szklanek pocją podgrzewania lub chłodzenia, kieliszki firmy Orrefors, klimatyzację CleanZone i nagłośnienie Bowers & Wilkins.




jabok

#9
Nigdy nie byłem fanem XC90,ale ten samochód zrobił na mnie wielkie wrażenie. Klasyczna stylistyka w nowoczesnym wydaniu. Czuje w nim ducha starych kanciastych modeli z lat 90-tych, pomimo tego samochód wygląda świeżo. Wnętrza Volv od jakiegoś czasu bardzo mi się podobają,a to jest chyba najlepsze ze wszystkich.

Fanem SUVów nie jestem,ale ten samochód jak dla mnie jest super.

Ecnelis

#10
Jego Ekscelencji ciąg dalszy, czyli opcja Lounge Console - połączenie sejfu na kosztowności, lustra do makijażu, stolika, małej garderoby i podestu na nogi.

https://www.youtube.com/watch?v=VIZKXNUMIvc

Feanor

#11
Czego to ludzie z głodu nie wymyślą...

Brandis

#12
Głodu? WTF?

To XC90 coraz bardziej mi się podoba, ale mimo wszystko wolałbym jakąś dużą limuzynę. Tu z każdym dodatkiem i wynalazkiem jest coraz bliżej do przerostu formy i treści.