World Endurance Championship - sezony 2012-2016 (Przeczytany 46923 razy)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18603
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship
« Odpowiedź #30 dnia: 05.05.2014, 17:14:37 »
News: 6 Hours of Spa-Francorchamps - Zbiór motywacji.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18603
    • AutoGEN.pl
LMP3
« Odpowiedź #31 dnia: 17.07.2014, 16:03:39 »
Już w ten weekend ACO przy okazji trzeciej rundy European Le Mans Series i pierwszej Asian Le Mans Series ujawni na Red Bull Ringu w Austraii i Speedium w Korei Południowej nową klasę LMP3.

http://www.24h-lemans.com/en/news/asian-lms-and-european-lms-the-aco-presents-the-new-lm-p3-_2_2_1746_16415.html

Feanor

  • Wiadomości: 1912
  • Let's f**k the world with all it's trend
LMP3
« Odpowiedź #32 dnia: 18.07.2014, 00:47:56 »
Fajnie to wszystko się rozwija :)

rafal345

  • Wiadomości: 1479
    • YouTube
LMP3
« Odpowiedź #33 dnia: 18.07.2014, 21:14:02 »
Jak dla mnie cała ta idea LMP3 jest beznadziejna, ujednolicenie na siłę chyba nigdy nie przyniosło żadnej serii korzyści.
Jeżeli już to widziałbym to zupełnie prościej - hardkorowe prototypy pokroju LMP1, jedna klasa GT takich, jakie mamy teraz i jedna klasa pośrednia, coś w stylu aut GT1 sprzed kilku lat (sporo szybsze od GTE i widocznie wolniejsze od LMP1). Po co kombinować?

Charlie

  • Wiadomości: 58
LMP3
« Odpowiedź #34 dnia: 19.07.2014, 07:07:53 »
Takie ujednolicenie europejskich i azjatyckich pucharów, w którym teraz mamy CN i FLM to bardzo dobry pomysł. Nowe zespoły, które nie mają ogromnych budżetów i samochody będą mogły pokazać się teraz i tu i tu. Według mnie sytuacja win-win. I co rozumiesz przez "hardcorowe"? Hardcorowe będą właśnie LMP3, LMP1 to dzisiaj prawie statki kosmiczne.

Naprawdę chciałbyś zlikwidować obecnie najpopularniejsze LMP2 i otworzyć GT1? Co miałyby zrobić wtedy wszystkie zespoły LMP2? Znaleźć wielkie pieniądze na działalność LMP1? Zostać zdegradowane do GT? Kto miałby zainteresować się GT1, oprócz producentów z obecnych GTE i GT3? Opracowanie GT1, o ile tylko nie byłyby to ostrzejsze GTE, to byłyby kolejne, ogromne koszty, także organizacji nowych mistrzostw, a takie GT1 World skończyło się nie bez powodu bardzo szybko.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18603
    • AutoGEN.pl
LMP3
« Odpowiedź #35 dnia: 19.07.2014, 13:26:42 »

rafal345

  • Wiadomości: 1479
    • YouTube
World Endurance Championship
« Odpowiedź #36 dnia: 19.07.2014, 14:33:40 »
Teraz na dobrą sprawę LMP3 to puchar jednej marki, w LMP2 mamy Orecę, Morgana, Ligiera i Zyteka. Cztery samochody na dwadzieścia zespołów są jeszcze zrozumiałe w kategorii GT, ale jednak od prototypów oczekuję więcej innowacji.
GT1, o którym wspomniałem to dość niedokładne porównanie - może raczej lepiej pasowałaby nazwa GTH, w której startowałyby auta GT, ale wyższej klasy niż GTE(jak GT1 przed kilkoma laty: MC12, S7R, 550, Murcielago i przyjaciele) z systemami elektrycznymi podobnymi do tych, jakie mamy teraz w LMP1-H. Żaden pojazd bazujący na aucie drogowym i tak nie dogoni prototypów.
Czyli krótko mówiąc: LMP1-H i -L(ale bez tej przesadzonej przewagi hybryd), GTH i GTE

Dobra, nawet jeżeli ten pomysł z GTH nie trzyma się kupy to i tak używanie jednakowych komponentów w LMP3 na siłę jest beznadziejne.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18603
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship
« Odpowiedź #37 dnia: 19.07.2014, 21:39:04 »
Teraz na dobrą sprawę LMP3 to puchar jednej marki

Jednej marki? Oreca będzie dostarczać tylko układy napędowe - gotowe silniki+skrzynie. Chętnych do budowy samochodów LMP3 na pewno nie zabraknie, już teraz gotowość zadeklarowało kilka zespołów.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18603
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship
« Odpowiedź #38 dnia: 20.09.2014, 11:29:31 »
WEC wraca po wakacyjnej przerwie na drugą połowę sezonu, złożoną z pięciu eliminacji. Pierwszą będzie jutrzejszy, 6-godzinny wyścig na pętli Circuit of the Americas. Po trzecie pole position w tym roku sięgnęła Toyota z numerem 8, której załogę tworzą Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sebastien Buemi. Drugie i trzecie Porsche, dla Audi rozczarowanie: miejsce 4 i 6. Wśród prywatnych LMP1 najszybsze było oczywiście Rebellion Racing. Nowy Lotus P1/01 z powodu awarii skrzynia biegów nie wziął udziału w kwalifikacjach i wystartuje z alei serwisowej. Pierwsze pole startowe w grupie LMP2 zdobył Ligier JS P2-Nissan od G-Drive Racing.

1. Buemi/Davidson/Lapierre (Toyota) 1m 49.093s
2. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) 1m 50.283s
3. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 1m 50.302s
4. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi) 1m 50.340s
5. Conway/Sarrazin/Wurz (Toyota) 1m 50.363s
6. Di Grassi/Duval/Kristensen (Audi) 1m 51.456s
7. Belicchi/Kraihamer/Leimer (Rebellion-Toyota) 1m 54.665s
8. Canal/Pla/Rusinov (Morgan-Nissan) 1m 56.075s
9. Bradley/Howson/Matsuda (Oreca-Nissan) 1m 56.371s
10. Brown/Dalziel/Sharp (HPD-Honda) 1m 57.262s






Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18603
    • AutoGEN.pl
6 Hours of Circuit of the Americas
« Odpowiedź #39 dnia: 21.09.2014, 12:19:34 »
News: 6 Hours of Circuit of the Americas - Teksas w deszczu.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18603
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship
« Odpowiedź #40 dnia: 10.10.2014, 12:40:55 »
FIA ogłosiła przyszłoroczny kalendarz WEC. Nowością wśród ośmiu wyścigów na czterech kontynentach jest 6-godzinny wyścig na Nürburgringu w miejsce Sao Paulo, gdzie będą trwać prace renowacyjne. W przyszłym roku impreza znana również jako 1000 km of Nürburgring będzie świętować swoją 50-lecie.

http://www.fia.com/news/2015-fia-wec-calendar-unveiled

rafal345

  • Wiadomości: 1479
    • YouTube
World Endurance Championship
« Odpowiedź #41 dnia: 10.10.2014, 19:40:56 »
A może skoro w przyszłym roku ma być wyścig WTCC na Nordschleife, to może i w końcu WEC się na niego zdecyduje :D

Feanor

  • Wiadomości: 1912
  • Let's f**k the world with all it's trend
World Endurance Championship
« Odpowiedź #42 dnia: 10.10.2014, 21:29:06 »
To byłoby coś niesamowitego!

Brandis

  • Wiadomości: 493
World Endurance Championship
« Odpowiedź #43 dnia: 11.10.2014, 11:05:41 »
Dzisiejsze prototypy na Nordschleife? Nie ma mowy, bez ogromnej modernizacji toru. Samochody GT czy turystyczne jak najbardziej sobie tu radzą, ale prototypy ze swoją aerodynamiką i zawieszeniem będą zbyt delikatne na taki tor i zbyt szybkie. Kiedy ostatnio były tu prototypy wielu kierowców obawiało się o swoje życie, bo przez wyboje samochody skakały gdzie tylko chciały, ale szaleńców jak Bellof też nie brakowało. Nie wspominając nawet o standardach bezpieczeństwa z tymi wszystkimi ścianami tuż przy drodze i drzewami w koło. I właśnie 1000 km of Nürburgring w 1983 roku było ostatnim wyścigiem z prototypami na Nordschleife.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 18603
    • AutoGEN.pl
6 Hours of Fuji 2014
« Odpowiedź #44 dnia: 12.10.2014, 13:44:45 »
News: 6 Hours of Fuji - Wyrównane rachunki.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.