Nissan R390 GT1 (1997)

Zaczęty przez Ecnelis, 18.11.2007, 15:21:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Oto miejsce na dyskusję o aucie... Nissan R390 GT1 w wersji drogowej.



Temat został stworzony automatycznie wraz z dodaniem opisu, zdjęć i danych technicznych tego auta do naszej bazy (link powyżej).

TomWin

#1
Ciekawe jest ze na stronie nissana oraz w Gran Turismo 4 auto to ma 350KM
https://www.nissan.co.jp/COMPASS/R390/HLJ/inside04.htm

probowalem sie dowiedziec czegos wiecej na temat Nissan'a R390 GT1 Road Car
Wersja ktora znajduje sie w muzeum Nissana jest prototypem o numerze 1 i ma on 550KM @ 6800obr/min oraz 637Nm @ 4400 obr/min. Przyspiesza do 100km/h w ok 3.3-3.5s i teoretycznie moze sie rozpedzic do 350 km/h. Silnik ten kreci sie az do 9800 obr/min

Modele o numerach 2 i 3 (w kolorach: blue, cherry) maja juz niestety silnik stłumiony do 350KM@5200obr/min i 490@4000obr/min aby sprostac wymaganią przepisow. Do 100km/h rozpedza sie w ok 4.7s a predkosc maksymalna została ograniczona do 252km/h. Natomiast predkosc obrotowa ograniczono do ok 6000-7000 obr/min :S

Na specjalne zamowienia powstały jeszcze 4 wersje drogowe w specyfikacji nie ograniczonej przepisami czyli 550KM, bez ogranicznika predkosci w nastepujących kolorach (1 fiery red, 1 lightning yellow i 2 blue)

tu mozna znalezc pare ciekawych  informacji:
https://www.atlaspost.com/landmark-3866980.htm
https://www.bigman.ru/note.php?id=325

o 7 wyprodukowanych egzamplarzach dowiedzialem sie od czlowieka ktory pracuje w nissanie w japonii :)



Ecnelis

#2
Bardzo interesujące informacje, ponieważ powszechnie można spotkać o jednym wyprodukowanym R390 (plus mgliste doniesienia o drugim). Trzeba będzie zaktualizować opis. :D Wiadomo może coś więcej o drogowych egzemplarzach poza danymi technicznymi - kiedy powstały, czy to zupełnie nowe samochody czy zbudowano je na bazie wyścigowych i gdzie się schowały?

TomWin

#3
Sproboje dowiedziec sie czegos wiecej :)

Wiec tak w skrocie:
Tylko 2 jednostki były w oficjalnej sprzedaży.
Było kilka zamówień budowy drogowej wersji R390, wszyskie miały 550KM oraz brak ograniczemia prędkości maksymalnej, którą szacowano na około 350 km/h, lecz nigdy nie była ona zbadana na drodze.
Niebieski model  w muzeum jest prototypem R390 samochodu drogowego, w takiej samej specyfikacji jak pozostałe zamówione modele.
Zbudowano łącznie 7 drogowych modeli
Co ciekawe felgi były repliką felg McLaren'a F1

Chyba wszystkie znajduja sie w japonii


Gear ratios
1st: 4.221
2nd: 2.698
3rd: 1.910
4th: 1.423
5th: 1.115
6th: 0.920
Final: 2.500

wrzucam "pare" fotek

Grand

#4
Z tego co widać to były chyba też dwie wersje nadwoziowe. Niebieskie egzemplarze mają długi tył, czerwone krótkie.

Olgierd

#5
Tak były dwie wersje. Krótsza debiutowała wcześniej - w 1997, dłuższa w 1998 (mam na myśli wyścigi).
Jeśli chodzi o odmiany drogowe, to prawdę mówiąc nie wiem ile wyprodukowano egzemplarzy w danej wersji nadwoziowej.
Natomiast w wyścigach było tak, że w 1997 Nissan był bardzo szybki, ale strasznie defektowały skrzynie biegów. Natomiast na rok następny Japończycy mocno popracowali nad niezawodnością swojego bolidu, ale niewiele się ruszyło jeśli chodzi o osiągi i Nissany zebrały w kwalifikacjach tęgie baty od Mercedesów, Toyot i Porsche. Co ciekawe w 1998 to właśnie Toyoty TS 020 zachorowały na syndrom 'szalonych skrzyń biegów'. Dzięki swojej niezawodności i problemom Mercedesa i Toyoty, najlepszy Nissan dotarł na 3. miejscu w generalce.
------------
Co ciekawe długie wersje (a może wszystkie) miały prędkość limitowaną do 280 km/h, bo się przegrzewały  ::)

TomWin

#6
uu tylko do 280kmh, cos sie nissanowi nie udalo z tym R390, moze dlatego 2 wersje drogowe ograniczyli do 252kmh

udalo mi sie znalezc fotki wisniowego egzemplarza ukazujace tyl oraz inne ciekawe. wyglada na to ze jest inny niz w niebieskich modelach juz nie mowiac o wersji wyscigowej
mam nadzieje ze uda mi sie zdobyc fotki zoltego modelu wersji drogowej, podobno wyglada super


Ecnelis

#7
Jeszcze cztery ładne ujęcia niebieskiego egzemplarza:

[zdjęcia off-line]

Artykuł z "Road and Track" z jesieni 1998 z przejażdżki R390:

[zdjęcia off-line]

I jeszcze jeden artykuł, niestety po hiszpańsku:

[zdjęcia off-line]

"600 caballos de potencia" - jak to pięknie brzmi :D

TomWin

#8
swietne artykuly :)

z tego co wiem, 1 lub 2 sztuki rozbito. podobno na japonskich stronach mozna co nie co znalezc. mam jeszcze pare informacji ale niestety nie moge podac :(

AutoGEN

#9
R390 przystosowany do ruchu drowego podczas tegorocznego Concorso d'Eleganza Villa d'Este.

https://www.youtube.com/watch?v=SJtR1Wbg1_4