Bugatti Type 57 SC Atlantic (1936)

Zaczęty przez Ecnelis, 10.11.2007, 22:38:19

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Oto miejsce na dyskusję o aucie... Bugatti Type 57 SC Atlantic. :D



Temat został stworzony automatycznie wraz z dodaniem opisu, zdjęć i danych technicznych tego auta do naszej bazy (link powyżej).

Zapraszam do dyskusji - dzielenia się wrażeniami na temat auta, materiałami oraz ewentualnymi nowymi informacjami. :)

Ecnelis

#1
Gooding & Company radośnie poinformowało, iż sprzedało jeden z trzech egzemplarzy niezwykłego Bugatti Type 57SC Atlantic (do dziś w oryginalnej formie zachowały się dwa, trzeci został odbudowany po skasowaniu go pod pociągiem). Chodzi o pierwszy egzemplarz z serii, podwozie numer 57374, którego nowy właściciel jak i cena pozostają poufne. Nieoficjalnie eksperci mówią o sumie rzędu 30-40 milionów dolarów, co czyniłoby model najdroższym samochodem w historii! Suma ta odpowiada aktualnie 95-130 milionom złotych.

Ecnelis

#2
AutoBlog.com odwiedził Mullin Automotive Museum w kalifornijskim Oxnard, gdzie upamiętnił w obiektywie wspaniałego Type 57 SC Atlantic:

https://www.autoblog.com/photos/1936-bugatti-type-57sc-atlantic-in-detail

Ecnelis

#3
Na tegorocznym Concorso d'Eleganza Villa d'Este ze swoim Type 57SC Atlantic z 1938 roku zjawił się Ralph Lauren. Wyjątkowa maszyna zdobyła Trofeo BMW Group za najlepszy samochód w konkursie według jury, Coppa d'Oro Villa d'Este za najlepszy samochód według publiczności Villa d'Este, Trofeo BMW Group Italia za najlepszy samochód według publiczności Villa Erba, Trofeo BMW Group Ragazzi za najlepszy samochód według publiczności Villa Erba w wieku do lat 16, puchar klasy B zabytków (maszyny "czystej krwi), a także Trofeo Auto & Design za najbardziej ekscytujący design w konkursie według jury.




Feanor

#4
Robi wrażenie potężne!

Ecnelis

#5
Bugatti przypomina o słynnym Type 57 SC Atlantic i trzech oryginalnych egzemplarzach, które w latach 1936-1938 zbudowano na specjalne zamówienia klientów marki. Oraz czwartym, który został w firmie.

Podwozie 57374: Victor Rothschild
Podwozie 57473: Jacques Holzschuh, maszyna zniszczona w wypadku, dekady później odbudowana, ale bez oryginalnego silnika
Podwozie 57591: R.B. Pope, dziś Ralph Lauren
Podwozie 57453: Jean Bugatti, czarna sztuka pokazowa i do użytku własnego, słuch o maszynie zaginął w czasie wojny




AutoGEN

#6