Porsche 918 Spyder (2013)

Zaczęty przez Ecnelis, 21.03.2011, 19:22:28

Poprzedni wątek - Następny wątek

rafal345

#15
naprawdę tak trudno kliknąć w link? FerrariChat to po prostu forum społeczności użytkowników Ferrari a nie taki normalny czat. Może właśnie taki milioner nie jest nudziarzem spędzającym połowy życia w jachcie
Fajnie że Porsche goni Mclarena i Ferrari, nie mogę się doczekać konkretniejszych informacji

Brandis

#16
Cytat: krzywy1987mk2 w 30.03.2013, 08:45:13
ale ciekawe co za milioner się bawi w chatowanie ?? musi być jakimś nudziarzem z dużą ilością wolnego czasu ...

Nie jeden milioner udziela się na forach, a w szczególności tak renomowanych i prestiżowych, jak FerrariChat, które z "chatem" nie ma nic wspólnego. ;)

A odnośnie 918 - ciekawe czy te wszystkie zmiany to zaplanowana droga dla tego modelu czy reakcja na pojawienie się McLarena P1 i LaFerrari?

krzywy1987mk2

#17
Nie no trochę przesadziłem z tym chatem.. Należy się mu szacunek dla tego ,że mamy wspólną pasje jaką jest motoryzacja.. tyle tylko że on jest tylko na wyższym poziomie finansowym. Co do 918 to jaki by był sens ze strony porsche wypuszczanie super samochodu który by odbiegał od konkurencji? wtedy 918 to kolejne porsche o znakomitych osiągach lecz lige niżej od top marek jak ferrari czy mclaren , bugatti , koeoniggseg .. Rynek zbytu wtedy to tylko zagorzali i bajecznie bogaci fani marki,a tak to sprzeda się również w innych kręgach maniaków. A mam jeszcze nadzieje że porsche pozostawi jedną rzzecz z prototypu (3.15 s) w filmiku

Feanor

#18
Porsche musiało się poprawić bo 918 zbyt wyraźnie odstawało od konkurencyjnych hipersamochodów.

Ecnelis

#19
Wywiad z Jamesem Eastwoodem, product managerem Porsche, na temat nadchodzącego 918:

https://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/Porsches-918-doesnt-need-to-chase-Ferrari-and-McLaren-says-supercar-project-manager/

W wywiadzie między innymi:

- Porsche nie musi poprawiać silnika aby gonić mocą za LaFerrari i P1
- w określonych warunkach, szczególnie w zakrętach, 918 będzie szybszy od konkurencji
- z paliwem i pozostałymi płynami auto będzie ważyło 1700 kilogramów (-50 kg paczka Weissach)
- w ostatnich testach na Nordschleife uzyskano czas 7:14, jechał jeden z inżynierów Porsche, a nie zawodowy kierowca
- nie sprzedano jeszcze wszystkich egzemplarzy

AutoGEN

#20
Poprzednio Chris Harris zasiadał w fotelu pasażera, a tym razem mógł sam poprowadzić 918:


Ecnelis

#21
https://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/289507/2013_porsche_918_spyder_review.html
https://www.autocar.co.uk/car-review/porsche/918-spyder/first-drives/porsche-918-spyder-first-drive-review
https://www.topgear.com/uk/car-news/porsche-918-spyder-review-first-drive-2013-5-14

There's a Hot Lap mode, which draws 20 per cent more power from the batteries (90 per cent of total power) for all-out performance. It also sends more energy to the LED headlights, making them more intense for qualifying lap get-out-of-my-way attitude. We kid you not... :D




Ecnelis

#22
Porsche ujwaniło specyfikację seryjnej 918:

Silnik: 4,6-litrowe V8 rozkręcające się do 9150 obr/min
Moc: 608 KM przy 8600 obr/min
Moment obrotowy: 530 Nm przy 6600 obr/min
Silnik elektryczny na tylnej osi: 115 kW (156 KM)
Silnik elektryczny na przedniej osi: 95 kW (129 KM)

Maksymalna moc układu: 887 KM
Maksymalny moment obrotowy:
- 1275 Nm (odpowiednik momentu na wale, 7 bieg)
- 1086 Nm (3 bieg)
- ponad 800 Nm (800-5000 obr/min)

Przeniesienie napędu:
- przekładnia PDK o 7 biegach
- napęd na tył (V8)
- silnik elektryczny napędza przednią oś (odłączany po 235 km/h)
- 5 trybów jazdy (E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid z funkcją Hot Lap)

Masa własna: 1640 kilogramów (pakiet Weissach)
Długość/szerokość/wysokość: 4643/1940/1167 mm
Rozstaw osi/kół przód/tył: 2730/1664/1612 mm

Baterie:
- litowo-jonowe o pojemności 6,8 kWh
- ładowanie poprzez Porsche Universal Charger (10A, zwykłe gniazdko 230V): 4 godziny
- ładowanie poprzez Charging Dock: 2 godziny
- ładowanie poprzez Porsche Speed Charging Station: 25 minut
- gwarancja 7 lat (na sam samochód 4 lata)

Osiągi:
- prędkość maksymalna ponad 340 km/h
- prędkość maksymalna w trybie elektrycznym 150 km/h
- przyspieszenie 0-100 km/h w 2,8 s
- przyspieszenie 0-200 km/h w 7,9 s
- przyspieszenie 0-300 km/h w 23,0 s
- średnie zużycie paliwa 3,3 l/100km
- zasięg w trybie elektrycznym około 30 km

News: Porsche 918 Spyder - Seryjna specyfikacja.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

rafal345

#23
nie ma się za bardzo czego wstydzić w porównaniu do Ferrari i McLarena

Ecnelis

#24
918 Spyder u Jay'a Leno:


Ecnelis

#25
We Frankfurcie debiutuje seryjne 918 Spyder. I mamy oficjalnie czas na Nordschleife: 6 minut i 57 sekund (wersja z pakietem Weissach).


Grand

#26
WOW!

Jest już onboard:

Ecnelis

#27
News: Porsche 918 Spyder - Wyrok końcowy.









Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Charlie

#28
Imponujący czas, ale wydaje mi się, że to dopiero początek! Pod koniec widać, że brakuje już mocy w bateriach, aby bardziej się rozpędzić w granicach 200-300 km/h i w trakcie można wskazać kilka momentów, które mogły pójść lepiej. Co więcej samochód był na standardowych oponach, zaprojektowanych na zwykłe drogi z myślą o jeździe codzinnej, ekonomicznej, a nie torowej (z resztą 918 Spyder to takie super szybkie i super luksusowe GT, tor to "tylko" jego druga natura). Porsche podobno pracuje już nad bardziej przyczepnym ogumieniem, które będzie opcją w Weissach Package, podobno podczas testów było 6:48. No i na koniec sam Lieb przyznaje, że nie jechał na 100%: https://media.drive.com.au/cars/car-news/porsche-918-spyder-blitzes-nurburgring-record-4738617.html

Stig

#29
Porsche chwali się czasu w przeciwieństwie do McLarena P1 :-)