Airconcept Lion

2010
Airconcept Lion

Airconcept to niemiecka firma, trudniąca się szeroko rozumianym projektowaniem i produkcją elementów wykorzystywanych m.in. w przemyśle samochodowym, lotniczym i medycznym z włączeniem ekspertyzy w dziedzinie materiałów kompozytowych. Z zapędami na o wiele więcej: w firmie pod wodzą Manfreda Scholza powstały nie tylko autorskie projekty niewielkich samolotów, ale także samochody sportowe.

Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych na świat przyszły ręcznie zbudowane modele Spyder oraz Black Molly, których wygląd wskazuje jednoznacznie na powiązania z Ultimą GTR. Do napędu ważącego tylko 860 kilogramów coupe Black Molly wykorzystano 8-cylindrowy, 5-litrowy silnik TVR, który podkręcono do okolic 370 KM. Oba auta zaprojektowano z myślą o poruszaniu się po zwykłych drogach i produkcji, ale skończyło się na pojedynczych egzemplarzach.

Na targach w Essen, skupiających się wokół tuningu, w 2010 roku można było zobaczyć zupełnie nowe, o wiele bardziej oryginalne coupe Airconcept o nazwie Lion z płaską karoserią, unoszonymi do góry drzwiami i miejscem dla dwojga w zdominowanej czerwienią wnętrzu z kierownicą rodem z samochodów wyścigowych. Auto o masie około 1100 kilogramów zbudowano wokół podwozia ze stopów metali lekkich z planami na zamianę na kadłub z włókien węglowych. W pozycji centralnej umieszczono silnik ze stajni Audi.

Sześciocylindrowa jednostka napędowa miałaby produkować w zależności od stopnia modyfikacji od 410 do aż 680 koni mechanicznych, przekazywanych na tył poprzez ręczną skrzynię o sześciu biegach. Od 2008 roku do chwili premiery w Essen prototypem z myślą o wprowadzeniu auta do produkcji pokonano przeszło 180 tysięcy kilometrów. Już wtedy firma pracowała nad kolejnym egzemplarzem z widlastym silnikiem o dziesięciu cylindrach.

Tekst: Przemysław Rosołowski

Airconcept Lion - zdjęcie 2 Airconcept Lion - zdjęcie 3 Airconcept Lion - zdjęcie 4 Airconcept Lion - zdjęcie 5 Airconcept Lion - zdjęcie 6 Airconcept Lion - zdjęcie 7
Prezentacje