Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
Aktualności
Po prawie dwudziestu pięciu latach przerwy na rynek europejski wraca Honda Prelude. Coupe szóstej generacji to zupełnie nowa konstrukcja z genami Civica Type R, hybrydowym układem napędowym i nowymi wynalazkami mającymi spotęgować wrażenia z jazdy. W europejskiej specyfikacji model straci nieco na mocy i wyceniony będzie na niecałe 215 tysięcy złotych.

Formuła 1 odwiedziła w minionym tygodniu Meksyk, który jest stałym elementem kalendarza mistrzostw świata od jedenastu lat. W tym czasie na 4,3-kilometrowej pętli Autodromo Hermanos Rodriguez na wysokości około 2,23 kilometra nad poziomem morza wygrywali kierowcy tylko trzech zespołów: pięć razy Red Bulla, trzy razy Mercedesa-AMG i raz Ferrari.

W czerwcu tego roku Ferrari po raz trzeci z rzędu i dwunasty w swojej historii triumfowało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Za kierownicą zwycięskiego prototypu 499P siedział między innymi Robert Kubica. Dziś Ferrari świętuje legendę Le Mans specjalnym konceptem, modelem noszącym oznaczenie F76, który... istnienie i będzie sprzedawany tylko w cyfrowym świecie.

Europejskie mistrzostwa formuły regionalnej, mogące prowadzić do Formuły 3 i wyższych szczebli, przesiądą się w przyszłym roku na bolid nowej generacji. Seria wyścigowa rządzona przez Włochów, w której można czasami oglądać polskich kierowców, pozostanie wierna wyrobom uznanej marki Tatuus, która przygotowała maszynę o oznaczeniu T-326.

Historia współczesnego Alpine A110, cenionego na lekkość, prowadzenie i historyczne korzenie, dobiega końca. Produkcja francuskiego coupe z umieszczonym centralnie, spalinowym R4 zostanie zakończona w ubiegłym roku, a jego następca będzie elektryczny. Ostatnia pula produkcyjna obejmie niecałe dwa tysiące samochodów w wersji bazowej, GTS oraz limitowanej R 70.

Mistrzostwa świata elektrycznej Formuły E szykują się do rozpoczęcia dwunastego sezonu, w którym na gridzie zajdzie kilka zmian. Z rywalizacją pożegnał się już fabryczny zespół Maserati, ale grupa Stellantis nie zamierza rezygnować z zarezerwowanego miejsca. Obowiązki włoskiej marki przejmie teraz zespół Citroen Racing, który staje przed nowym wyzwaniem.

Rolls-Royce Phantom ma już sto lat, w ciągu których wylansowano osiem generacji. Pierwsza przyszła na świat w 1925 roku, ósma w roku 2017, a trzy i pół roku temu przeprowadzono jej gruntowaną modernizację. Z okazji okrągłych urodzin do kolekcjonerów trafi limitowany Phantom w misternie zdobionej specyfikacji Centenary Private Collection.

Porsche pokazało zupełnie nowego Macana GTS. Zupełnie nowego, czyli zupełnie elektrycznego. Co w świetle ostatnich przemian takie oczywiste nie jest: niemiecka marka zrewidowała swoje plany elektryfikacji, wycofała się z pierwotnych założeń i zapowiedziała powrót silników spalinowych. Powrót, bo spalinowy Macan zaczął już znikać z oficjalnej oferty Porsche.

Tegoroczny sezon Formuły 1 wkroczył w decydującą fazę. Przed minionym weekendem do jego końca zostało tylko sześć wyścigów grand prix i trzy sobotnie sprinty. Kwestia mistrzów świata wśród konstruktorów została już rozstrzygnięta - drugi rok z rzędu triumfował McLaren, który po ostatnim wyścigu musiał naprostować reguły gry między swoimi kierowcami.

Marzenia kolejnego kolekcjonera samochodów Ferrari zostały spełnione. Najnowszym modelem włoskiej marki, który powstał na indywidualne zamówienie jest coupe o oznaczeniu SC40, w którym rozbrzmiewają echa lat osiemdziesiątych. Właściciel zbudowanego w jednym egzemplarzu auta zażyczył sobie, aby jego zabawka była hołdem dla słynnego Ferrari F40.