G-Power M6 Hurricane

G-Power M6 Hurricane

  • 635 KM
  • 635 Nm
  • 4.6 s
  • 320 km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty i 20 sekund.

W ostatnich dniach stycznia 2008 tor testowy w niemieckim Papenburgu nawiedziła potężna, zmechanizowana nawałnica. Nazywała się M5 Hurricane, rozpędzała się do imponujących 360 km/h i pełną odpowiedzialność ponosił za nią tuner mieniący się wymowną nazwą G-Power. Ci sami eksperci od samochodowego szaleństwa na wiosnę tego samego sezonu, gdy tylko powietrze odpowiednio zgęstniało a temperatura osiągnęła wyższe stany gorączkowe, przygotowali kolejną bestię zionącą ogniem - M6 Hurricane.

M5 Hurricane to czterodrzwiowa limuzyna a M6 to kabriolet, ale w obu przypadkach spod maski dobywa się rasowy pomruk pięciolitrowego V10. Jednostka BMW wyciąga w obu autach maksymalną moc 507 KM a dzięki pokładowej elektronice w codziennym ruchu drogowym może zostać jednym ruchem ręki ugłaskana do 400 KM. W G-Power możemy o tym wszystkim zapomnieć - moc sięga wysoko ponad to, co seryjnie oferuje koncern z Monachium a prędkość maksymalna zajmuje pozycje w środkowych rejonach ciągle tak samo ekskluzywnego, ale coraz bardziej zatłoczonego klubu Od 300 km/h Wzwyż.

M5 podkręcona do 730 KM rozpędziła się do imponujących 360 km/h, stając się najszybszym BMW wszech czasów. Otwarte M6 niewiele mu ustępuje, choć tuner zdecydował się na podniesienie mocy silnika "tylko" do 635 KM (730 dostępne jest tylko w M6 z nadwoziem coupe). Wynik taki uzyskano dzięki uzbrojeniu obu rzędów cylindrów w napędzane pasem kompresory ASA T1-12 o sprawności aż 80 procent, generujące ciśnienie doładowania rzędu 0,4 bara (w M5 uzyskano 0,7 bara) przy obrotach przekraczających 100 tysięcy na minutę. Oczywiście na tym nie koniec - silnik zasysa teraz jeszcze więcej powietrza (1200 kilogramów na rząd cylindrów w ciągu godziny), które przechodzi przez nowy, wydajniejszy intercooler. O resztę dba przemapowana jednostka komputerowa.

Moc silnika poskoczyła w odkrytej M6 o 128 koni mechanicznych a moment obrotowy wzrósł z 520 do 635 niutonometrów. Ze sprintu do setki udało się urwać tylko 2 dziesiąte sekundy, ale kolejną okrągłą liczbę zobaczymy na prędkościomierzu już po niespełna 12 sekundach a po kolejnych 22 i pół igła zegara wychyli się poza 300 km/h, o którym w seryjnym M6 nie może być nawet mowy z racji elektronicznego ograniczenia prędkości maksymalnej tylko do 250 km/h. G-Power też ją ograniczyło. Do 320 km/h - przy 321 urywa już głowę.Wszyscy chętni na kompletny zestawi pod tytułem M6 Hurricane poza (dostępnym także oddzielnie) pakietem podnoszącym potencjał silnika otrzymują agresywny body kit, nowe felgi, hamulce i elementy zawieszenia.

Miejsce fabrycznych obręczy o średnicy 19 calu zastąpiły firmowe obręcze tunera o nazwie Silverstone, które najlepiej czują się z przystosowanymi do wysokich prędkości oponami Dunlopa. Spomiędzy ich ramion z przodu wyglądają 38-centymentrowe tarcze hamulcowe z ośmiotłoczkowymi zaciskami. Dla chętnych G-Power oferuje nastawne amortyzatory i sprężyny.

Kompletne M6 Hurricane to wydatek o przeszło jedną trzecią większy niż w przypadku auta bazowego a lista dodatkowego wyposażenia i modyfikacji, które na jedno słowo klienta zapewnia G-Power jest naprawdę długa...

Tekst: Przemysław Rosołowski.

[Ostatnia aktualizacja: 12.06.2008]
Skomentuj na forum
Galeria (zdjęć: 6) Zdjęcia: G-Power Dane techniczne i osiągi
Rocznik2008
Typtuning
Cena183 000 €
SILNIK i NAPĘD
SilnikV10 biturbo
Położenieprzód
Pojemność4999 cm³
Moc635 KM
Moment obr.635 Nm
Napędtył
Skrzynia biegówsekw, 7st.
WYMIARY
Masa? kg
Długość4871 mm
Szerokość1855 mm
Wysokość1377 mm
Rozstaw osi2781 mm
Rozstaw kół przód/tył1567/1584 mm
Opony przód255/30 ZR 21
Opony tył295/25 ZR 21
Zbiornik paliwa70 l
OSIĄGI
0-100 km/h4.6 s
0-200 km/h11.9 s
0-300 km/h34.5 s
Prędkość maksymalna320 km/h
Inne prezentacje