Caparo T1 RRV

Caparo T1 RRV

  • 583 KM
  • 420 Nm
  • 2.5 s
  • 338 km/h
Przybliżony czas czytania: poniżej 2 minut.

Włoskie autostrady patrolowane są od 2004 roku przez policyjne Lambroghini Gallardo. W podobnej roli wypatrzono także Murcielago LP640 a w 2007 roku Brytyjska policja została wyposażona w Ferrari 612 Scaglietti. Jeszcze bardziej ekstremalną propozycję dla stróżów prawa pilnujących porządku na drogach przedstawił niemiecki tuner Brabus - model Rocket na bazie CLS Mercedesa, rozpędzający się do ponad 360 km/h. Czy można pójść jeszcze dalej? Oczywiście! Ale takie rzeczy to już tylko u... niejakiego Caparo.

Ten brytyjski producent mający w swoich szeregach specjalistów, którzy maczali palce w legendarnym McLarenie F1 zadebiutował niezwykłym pojazdem, dość enigmatycznie oznaczonym jako T1. Z miejcsa okrzyknięty jednym z najbardziej szalonych supersamochów ścigacz zapewnia nieziemskie przyspieszenia (160 km/h w 5 sekund!) i prędkości rzędu 330 km/h oraz przeciążenia na zakrętach dochodzące do 3G a przy akceleracji i hamowaniu nawet przekraczające tą wartość. Napędza go centralnie umieszczony silnik V8 rozwijający prawie 600 koni mechanicznych mocy i już pierwszy rzut oka na tą bestię rodzi pytanie jakim cudem została dopuszczona do ruchu drogowego - w kategorii wyglądu zewnętrznego całego auta najbliższych podobieństw należałoby bowiem szukać w... bolidach Formuły 1.

To wszystko jednak mogą dostać cywile. Co dostaje T1 w wersji mundurowej? Przede wszystkim służbowe upierzenie oraz stylowego "koguta" na grzbiecie. Na pokładzie miałyby znaleźć się także specjalistyczne systemy łączności oraz kamera na podczerwień.

Pojazd powstał w wyniku współpracy Caparo i londyńskiej Metropolitan Police i został zaplanowany jako, bardzo delikatnie mówiąc, radiowóz szybkiego reagowania (RRV - Rapid Response Vehicle). Bo czy "szybko" w odniesieniu do 2,5 sekund potrzebnych do rozpędzenia się do setki to właściwe słowo? Auto pokazano w listopadzie 2007 roku na londyńskiej edycji imprezy pod tytułem MPH. Teoretycznie miało być tylko konceptem, ale lepiej mieć się na baczności podróżując w okolicach Londynu...

Tekst: Przemysław Rosołowski.

[Ostatnia aktualizacja: 06.01.2008]
Skomentuj na forum
Galeria (zdjęć: 2) Zdjęcia: Caparo Dane techniczne i osiągi
Rocznik2007
Typkoncept
SILNIK i NAPĘD
SilnikV8
Położeniecentralne
Pojemność3500 cm³
Moc583 KM
Moment obr.420 Nm
Napędtył
Skrzynia biegówsekw, 6 st.
WYMIARY
Masa470 kg
Długość4066 mm
Szerokość1990 mm
Wysokość1076 mm
Rozstaw osi2900 mm
Zbiornik paliwa70 l
OSIĄGI
0-100 km/h2.5 s
Prędkość maksymalna338 km/h
Inne prezentacje