Koenigsegg CCX Edition

Koenigsegg CCX Edition

  • 900 KM
  • 920 Nm
  • 3 s
  • 402 km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty i 40 sekund.

W sierpniu 2007 roku pojawiły się informacje, według których szwedzki Koenigsegg wpadł w poważniejsze problemy finansowe i szukał inwestorów. Ciągu dalszego tych doniesień na szczęście nie było, a sama firma potwierdziła swoją świetną kondycję w połowie listopada zapowiadając dwa, ściśle limitowane modele stworzone na życzenie klientów: CCX Edition oraz CCXR Edition.

Oba samochody z zewnątrz będą się wyróżniać przede wszystkim nagim, karbonowym nadwoziem. Kolejne zmiany to zamontowanie dużego, tylnego spoilera z możliwością regulacji (możliwe będzie również jego całkowite zdemontowanie - tylko wtedy będziemy mogli osiągnąć deklarowaną przez producenta prędkość maksymalną), powiększony wlot powietrza w masce, skrzydełka po bokach przedniego zderzaka zapewniające jeszcze większy docisk przedniej osi oraz nowe felgi o 11 ramionach zamiast 9, mocowane na pojedynczej śrubie.

Wersja Edition to także zmiany we wnętrzu, które poza naznaczeniem tabliczkami informującymi o specjalności modelu obłożono dywanami w kolorze tapicerki, wyposażono w chronograf oraz przemodelowano panel konsoli środkowej.

W wyposażeniu seryjnym znalazły się elementy, które w zwykłym CCX dostępne są na zamówienie: karbonowe koła, specjalne kroje i kolory tapicerki, kamera wsteczna, nawigacja satelitarna lub system Bluetooth, wzmacniacze audio oraz lżejszy układ wydechowy Inconell. Na standardzie znajdą się także ABS, poduszki powietrzne, częściowo przeszklony dach przechodzący w tylną szybkę, elektrycznie opuszczane szyby i elektrycznie sterowane boczne lusterka, wspomaganie kierownicy, hydraulicznie unoszone przednie zawieszenie, kontrola trakcji oraz pokrowiec na samochód. Samo zawieszenie otrzymało teraz nastawy z myślą przede wszystkim o torze: sztywniejsze sprężyny i zmieniony skok amortyzatorów. Dłuższych podróżny raczej nie przewidziano - bagażnik ma tylko 120 litrów pojemności.

Duże zmiany zaszły także w silniku. Standardowy CCX to 4,7 litrów pojemności i moc 817 koni mechanicznych (806 bhp). CCX Edition to już pięć litrów pojemności i moc aż 900 KM (888 bhp)! Szwedzi zapewniają przyspieszenie do setki w zaledwie 3 sekundy i prędkość maksymalną ponad 400 km/h. Start do 200 km/h i całkowite zatrzymanie miałoby pochłaniać tylko 14 sekund a droga hamowania ze 100 km/h kończyłaby się po 32 metrach. Na autostradzie V8 zadowolić ma się 13 litrami paliwa na 100 kilometrów a w cyklu mieszanym ma być łakome na 4 litry więcej.

CCX Edition limitowany będzie tylko do 14 egzemplarzy (w chwili prezentacji pierwszych zdjęć modelu złożono dwa zamówienia). Cena jednego to 1,33 miliona euro. Dla każdego modelu producent daje 5 lat gwarancji i taki sam okres bezpłatnego serwisowania. Pojazd miał swoją nieoficjalną premierę (pokazano tylko CCXR Edition) podczas salonu samochodowego w Genewie w 2008 roku.

Tekst: Przemysław Rosołowski.

[Zamieszczone: 30.11.2007]
[Ostatnia aktualizacja: 01.09.2008]
Skomentuj na forum
Galeria (zdjęć: 8) Zdjęcia: Koenigsegg Dane techniczne i osiągi
Rocznik2008
Typsupercar
Cena1 330 000 €
SILNIK i NAPĘD
SilnikV8
Położeniecentralne
Pojemność5000 cm3
Moc900 KM
Moment obr.920 Nm
Napędtył
Skrzynia biegówmanual 6
WYMIARY
Masa1280 kg
Długość4293 mm
Szerokość1996 mm
Wysokość1120 mm
Opony przód255/35 ZR 19
Opony tył335/30 ZR 20
Zbiornik paliwa70 l
OSIĄGI
0-100 km/h3 s
0-200 km/h9.1 s
Prędkość maksymalna402 km/h
Średnie spalanie17 l/100km
Inne prezentacje