Zdjęcie 9ff GT9

9ff GT9

  • 987 KM
  • 964 Nm
  • 3.2 s
  • 409 km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty.

Pod koniec 2006 roku niemiecki producent wyczynowych zawieszeń H&R zaprezentował opracowany wspólnie z zespołem startującym w niemieckiej serii GT oraz lokalnym tunerem pojazd o wiele mówiącym oznaczeniu Mission 400 Plus. Pod nazwą tą skryto silnie zmodyfikowane Porsche 911 Turbo generacji 997, mające przekroczyć prędkość 400 km/h. Wkrótce H&R wzięło udział w identycznym projekcie tunera 9ff.

Tuner z Dortmund ma już na swoim koncie spektakularne wyczyny jeśli chodzi o przeróbki modeli spod znaku Porsche. W roku 2004 podrasowane przez nich 911 Turbo rozpędziło się do 372 km/h. Później model GT3 wzmocniony do 840 KM osiągnął niebagatelną prędkość 388 km/h. Na początku 2006 roku 9ff mogło pochwalić się najszybszym kabrioletem świata - przerobiona przez nich 911 generacji 997 rozpędziła się do 381 km/h! W roku 2007 przyszedł czas na kolejne 911 GT3 i przekroczenie bariery 400 km/h (nad którym prace trwały już od dwóch lat). W domyśle: pobicie rekordu prędkości Bugatti Veyrona. Model mający tego dokonać nazwano GT9.

Masa samochodu spadła do tylko 1330 kilogramów. Dach obniżono a całe nadwozie wydłużono. Wyczynowe zawieszenie, czerpiące pełnymi garściami ze sportów motorowych to w pełni dzieło H&R. Tarcze hamulcowe przy wszystkich kołach mają 38 centymetrów średnicy a felgi średnicę 19 cali.

Standardowy, 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,6 litrów rozwiercony został do czterech litrów a kolejne modyfikacje doprowadziły do wzrostu mocy aż do 987 koni mechanicznych. Wszystko to przenoszone na tylną oś poprzez 6-stopniową skrzynię biegów pozwalać ma na rozpędzenie się do setki w 3,2 sekundy i prędkość maksymalną nawet 410 km/h! Dla lepszego rozkładu masy silnik umieszczono w pozycji centralnej, przed tylną osią.

GT9 ukończono pod koniec 2007 roku, po kilku miesiącach podjęto oficjalną próbę pobicia rekordu prędkości. Dnia 10 kwietnia 2008 roku GT9 na torze z Papenburgu rozpędził się do imponujących 409 km/h! Plany 9ff zakładają wypuszczenie 20 egzemplarzy w cenie 476 tysięcy euro każdy.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Pierwsze opracowanie: 16.11.2007
Ostatnia aktualizacja: 10.05.2007

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 8)
  • 9ff GT9 - Zdjęcie 1
  • 9ff GT9 - Zdjęcie 2
  • 9ff GT9 - Zdjęcie 3
  • 9ff GT9 - Zdjęcie 4
  • 9ff GT9 - Zdjęcie 5
  • 9ff GT9 - Zdjęcie 6
  • 9ff GT9 - Zdjęcie 7
  • 9ff GT9 - Zdjęcie 8
Zdjęcia: 9ff / H&R Dane techniczne i osiągi
Rocznik2007
Typtuning, supercar
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyrzędowy, 6 cyl.
  Położeniecentralne
  Pojemność4010 cm³
  Moc987 KM
  Moment obrotowy964 Nm
Skrzynia biegówmanual, 6 st.
Napędtył
WYMIARY
Masa1326 kg
Długość473 mm
Szerokość1860 mm
Wysokość1180 mm
Rozstaw osi2700 mm
Opony przód235/35 ZR 19
Opony tył325/30 ZR 19
Zbiornik paliwa92 l
OSIĄGI
0-100 km/h3.2 s
Prędkość maks.409 km/h
Średnie spalanie17.6 l/100km
Inne prezentacje