Pagani Zonda Roadster F

Pagani Zonda Roadster F

  • 650 KM
  • 780 Nm
  • 3.6 s
  • 345 km/h
Przybliżony czas czytania: poniżej 2 minut.

Chcesz zatopić się w swoim superaucie i pozostać skrytym dla oczu obserwatorów skupionych na maszynie? Kup coupe. Chcesz nonszalancko spoglądać na przechodniów i otoczenie oraz czuć wiatr we włosach i słyszeć ryk silnika przy każdym przyspieszeniu? Kup roadstera, na przykład Pagani Zondę F.

Awangardowe coupe po raz pierwszy zaprezentowano w 1999 roku. Dzieło Argentyńczyka niemal z miejsca stało się samochodem-symbolem i oczywiście obiektem pożądania. W roku 2003 w ofercie pojawiła się pierwsza otwarta wersja Zonda Roadster S. W roku 2005 pojazd przeszedł niewielkie zmiany stylistyczne i został wyposażony w najmocniejszy dotąd silnik (model nazwano Zonda F). Roadster S dzielił z coupe ten sam silnik. W przypadku Roadstera F pokazanego po raz pierwszy na salonie samochodowym w Genewie w 2006 roku twórcy skorzystali z silnika napędzającego F ClubSport, rozwijającego blisko 50 koni mechanicznych więcej niż podstawowe coupe.

Roadstera wyposażono w łatwo zdejmowany dach z karbonu i płótna. Dzięki zastosowaniu dodatkowych wzmocnień nadwozia wykonanych z włókien węglowych udało zachować się odpowiednią sztywność konstrukcji przy nie zmienionej masie wynoszącej tylko 1230 kilogramów. Pojazd dysponujący mocą 650 KM i momentem obrotowym 780 Nm już w standardzie wyposażono w karbonowo-ceramiczne hamulce z tarczami o średnicy 38 centymetrów. Przyspieszenie do 100 km/h pochłania tylko 3,6 sekundy a do 200 km/h niespełna dziesięć. Całkowite wyhamowanie od prędkości 200 km/h zajmuje tylko 4,4 sekundy. Prędkość maksymalna przekraczać ma 345 km/h.

Zonda F to jeden z najbardziej egzotycznych, ekskluzywnych i najdroższych roadsterów świata. W roku 2006 Zonda Roadster F znalazła się na drugim miejscu (za Veyronem) na liście najdroższych samochodów świata - jej cena wraz z podatkami sięgnęła ponad 667 tysięcy dolarów. Produkcja samochodu ograniczona była do 25 egzemplarzy, ale nie wiadomo czy osiągnęła tą liczbę (w 2008 roku pojazd nie będzie już wytwarzany).

Tekst: Przemysław Rosołowski.

[Ostatnia aktualizacja: 28.10.2007]
Skomentuj na forum
Galeria (zdjęć: 40) Zdjęcia: Pagani Dane techniczne i osiągi
Rocznik2006
Typsupercar
Cena538 000 €
SILNIK i NAPĘD
SilnikV12
Położeniecentralne
Pojemność7291 cm³
Moc650 KM
Moment obr.780 Nm
Napędtył
Skrzynia biegówmanual, 6 st.
WYMIARY
Masa1230 kg
Długość4435 mm
Szerokość2055 mm
Wysokość1141 mm
Rozstaw osi2730 mm
Rozstaw kół przód/tył10000 mm
Opony przód255/35 ZR 19
Opony tył335/30 ZR 20
OSIĄGI
0-100 km/h3.6 s
0-200 km/h9.8 s
Prędkość maksymalna345 km/h
Inne prezentacje