Zdjęcie BMW Nazca C2

BMW Nazca C2

  • 350 KM
  • 470 Nm
  • 3.7 s
  • 327 km/h
Przybliżony czas czytania: poniżej 2 minut.

Budzący do dnia dzisiejszego zachwyt BWM Nazca C2 to efekt współpracy niemieckiej firmy z włoskim studiem stylistycznym Italdesign, założonym przez Giorgetto Giugiaro, który własnoręcznie zaprojektował auto. Mimo entuzjastycznego przyjęcia i pogłoskach o wdrożeniu do produkcji samochód ten niestety nigdy nie trafił na taśmy montażowe. Prototyp powstał tylko w trzech egzemplarzach, w tym jeden w odkrytej wersji Spider (drugie coupe od pierwszego odróżniało się pomarańczowymi lusterkami bocznymi) i do dnia dzisiejszego wystawiany jest na różnego rodzaju salonach samochodowych. C2 bazowało na wcześniejszym prototypie Nazca M12 i zadebiutowało przed szeroką publicznością na salonie samochodowym w Detroid w styczniu 1993 roku.

Pięknie stylizowane auto wyróżnia się charakterystyczną dla wielu projektów ItalDesign, całkowicie przeszkloną kopułą stanowiącą cały dach. Do środka wchodzi się otwierając drzwi w tradycyjny sposób a szyby unosząc go góry niczym mewie skrzydła. Największą zmianą w stosunku do M12 było umieszczenie reflektorów nisko za kratami po bokach charakterystycznego, dwuczęściowego grilla BMW.

Jeden z pierwszych supercarów w historii Italdesign napędzany był centralnie umiszczonym silnikiem V12 od BMW, podrasowanym przez Alpinę (M12 nie dostąpił tego zaszczytu). Jednostka ta rozwijająca moc 385 koni (spotkać można się także z wartością 355) miała rozpędzać coupe do 327 km/h a Spidera do około 300 km/h (choć tutaj także nie ma zgodności w różnych źródłach).

Włoski koncept do dnia dzisiejszego pozostaje jednym z najpiękniejszych samochodów (jeśli nie tym naj naj), jakie kiedykolwiek nosiły na masce biało-błękitne śmigło.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Pierwsze opracowanie: 04.03.2007
Ostatnia aktualizacja: 13.10.2007

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 18)
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 1
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 2
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 3
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 4
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 5
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 6
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 7
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 8
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 9
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 10
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 11
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 12
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 13
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 14
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 15
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 16
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 17
  • BMW Nazca C2 - Zdjęcie 18
Zdjęcia: Italdesign Dane techniczne i osiągi
Rocznik1991
TypPrototyp
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyV12
  PołożenieCentralne wzdłużne
  Pojemność4988 cm³
  Moc350 KM
  Moment obrotowy470 Nm
Skrzynia biegówManualna 5 st.
NapędTył
WYMIARY
Masa1000 kg
Długość4995 mm
Szerokość2085 mm
Wysokość1105 mm
Rozstaw osi2600 mm
Rozstaw kół przód/tył1745/1718 mm
Opony przód235/45ZR17
Opony tył335/35ZR17
OSIĄGI
0-100 km/h3.7 s
Prędkość maks.327 km/h
Inne prezentacje