Najmłodsze dziecko Rolls-Royce'a, limuzyna Ghost, dogania już wielkością swojego starszego brata, produkowanego od 2003 roku, mierzącego 5,83 metrów długości i ważącego prawie 2,5 tony Phantoma. Jak to się stało? Wszystko dzięki praktykowanemu od dawna zabiegowi powiększenia rozstawu osi, którego efekty przedstawiono premierowo Chińczykom.
Trwająca jeszcze do dwudziestego ósmego kwietnia wystawa Auto Shanghai, która w tym roku koliduje z salonem samochodowym w Nowym Jorku, to świetna okazja do światowych debiutów modeli wielkich marek, ale również pokazania się firm zupełnie nieznanych. To tej drugiej grupy należy młode, chińskie Icona Design & Engineering, które w Szanhgaju prezentuje futurystyczne GT niedalekiej przyszłości.
Klasa E w 4-drzwiowym wydaniu 63 AMG, którą w obecnej postaci znamy już od dokładnie dwóch lat, doczekała się rewolucji pod maską. Wzorem innych modeli noszących w nazwie 63 pożegnano się z 6,2-litrowym V8, którego miejsce zajęło nowe serce. Jest nim podwójnie doładowane V8 o pojemności 5,5 litrów, które od kilku miesięcy zasila już wyczynowe wersje serii C, CSL, S oraz CL.
Od kilku lat Volkswagen Caddy, poza rolą jednego z najlepiej sprzedających się samochodów dostawczych, wciela się również w mniej oczekiwaną rolę... rasowego samochodu wyścigowego. Od debiutu w 2004 roku auto zjednoczyło sobie zwarte grono zażartych miłośników, którzy będą mogli podziwiać je w obecnym sezonie w nowej odsłonie.
Pierwszy, produkcyjny egzemplarz najmocniejszej, najlżejszej i najszybszej ewolucji Audi R8 zjawił się w rękach pierwszego właściciela. R8 GT, bo o nim właśnie mowa, zostało pokazane światu w maju ubiegłego roku i odchudzone aż o 100 kilogramów w stosunku do R8 V10, na którym bazuje. Produkcja modelu jest ściśle limitowana i oczywiście już dawno całkowicie wysprzedana.
Żywot Veyrona, który w seryjnej formie debiutował w 2005 roku, ma się ku końcowi. Według niepotwierdzonych jeszcze oficjalnie informacji wszystkie coupe, w tym Super Sport, znalazły już właścicieli, a marce pozostał tylko problem małego wzięcia otwartej wersji Grand Sport. Jego rozwiązania Bugatti upatruje w Chinach, gdzie prezentuje dwie specjalnie wykończone sztuki.
Styliści Volvo przygotowują nas na nadejście zupełnie nowej, flagowej limuzyny marki. Plany koncernu mające ziścić się w ciągu kilku najbliższych lat reprezentuje futurystyczny koncept noszący imię Wszechświata, który debiutuje na trwającym właśnie Shanghai Auto Show. Szwedzi zapowiadają jednocześnie nową bazę technologiczną o dźwięcznym skrócie SPA, na której powstaną ich przyszłe modele.
Po prototypach hybrydowego coupe na bazie A5 i elektrycznego kombi na bazie obecnej generacji A3, których widoku oszczędzono wielkiej publiczności, Audi przygotowało kolejny, pokazowy koncept ze zbliżającej się ku produkcji seryjnej serii E-Tron. Tym razem Niemcy postawili na 4-drzwiowego sedana, zapowiadającego w hybrydowej formie przyszłą generację serii A3.
Wydaje się, że z Transitem robiono już prawie wszystko, łącznie z osadzaniem go na podwoziu 650-konnego bolidu Formuły 1, mechanice legendarnego GT40 czy 550-konnym układzie motorycznym Jaguara XJ220, swego czasu najszybszego samochodu produkowanego seryjnie. Najnowsze wcielenie modelu również goni za mocą i prędkością, nie wyrzekając się swej praktyczności. Oto Transit Transit SuperSportVan.
Chevrolet obchodzi w tym roku 100 rocznicę działalności, a Camaro, jeden z najbardziej znanych modeli w jego historii, świętuje równocześnie swoje 45 urodziny. Z okazji tej niezbyt okrągłej rocznicy Amerykanie zdecydowali się na wypuszczenie specjalnej edycji auta, która poza smaczkami stylistycznymi przedstawia kolejną ewolucję V6 obecnego pod jego maską od samego debiutu.