Klasa E w 4-drzwiowym wydaniu 63 AMG, którą w obecnej postaci znamy już od dokładnie dwóch lat, doczekała się rewolucji pod maską. Wzorem innych modeli noszących w nazwie 63 pożegnano się z 6,2-litrowym V8, którego miejsce zajęło nowe serce. Jest nim podwójnie doładowane V8 o pojemności 5,5 litrów, które od kilku miesięcy zasila już wyczynowe wersje serii C, CSL, S oraz CL.
Od kilku lat Volkswagen Caddy, poza rolą jednego z najlepiej sprzedających się samochodów dostawczych, wciela się również w mniej oczekiwaną rolę... rasowego samochodu wyścigowego. Od debiutu w 2004 roku auto zjednoczyło sobie zwarte grono zażartych miłośników, którzy będą mogli podziwiać je w obecnym sezonie w nowej odsłonie.
Pierwszy, produkcyjny egzemplarz najmocniejszej, najlżejszej i najszybszej ewolucji Audi R8 zjawił się w rękach pierwszego właściciela. R8 GT, bo o nim właśnie mowa, zostało pokazane światu w maju ubiegłego roku i odchudzone aż o 100 kilogramów w stosunku do R8 V10, na którym bazuje. Produkcja modelu jest ściśle limitowana i oczywiście już dawno całkowicie wysprzedana.
Żywot Veyrona, który w seryjnej formie debiutował w 2005 roku, ma się ku końcowi. Według niepotwierdzonych jeszcze oficjalnie informacji wszystkie coupe, w tym Super Sport, znalazły już właścicieli, a marce pozostał tylko problem małego wzięcia otwartej wersji Grand Sport. Jego rozwiązania Bugatti upatruje w Chinach, gdzie prezentuje dwie specjalnie wykończone sztuki.
Styliści Volvo przygotowują nas na nadejście zupełnie nowej, flagowej limuzyny marki. Plany koncernu mające ziścić się w ciągu kilku najbliższych lat reprezentuje futurystyczny koncept noszący imię Wszechświata, który debiutuje na trwającym właśnie Shanghai Auto Show. Szwedzi zapowiadają jednocześnie nową bazę technologiczną o dźwięcznym skrócie SPA, na której powstaną ich przyszłe modele.
Po prototypach hybrydowego coupe na bazie A5 i elektrycznego kombi na bazie obecnej generacji A3, których widoku oszczędzono wielkiej publiczności, Audi przygotowało kolejny, pokazowy koncept ze zbliżającej się ku produkcji seryjnej serii E-Tron. Tym razem Niemcy postawili na 4-drzwiowego sedana, zapowiadającego w hybrydowej formie przyszłą generację serii A3.
Wydaje się, że z Transitem robiono już prawie wszystko, łącznie z osadzaniem go na podwoziu 650-konnego bolidu Formuły 1, mechanice legendarnego GT40 czy 550-konnym układzie motorycznym Jaguara XJ220, swego czasu najszybszego samochodu produkowanego seryjnie. Najnowsze wcielenie modelu również goni za mocą i prędkością, nie wyrzekając się swej praktyczności. Oto Transit Transit SuperSportVan.
Chevrolet obchodzi w tym roku 100 rocznicę działalności, a Camaro, jeden z najbardziej znanych modeli w jego historii, świętuje równocześnie swoje 45 urodziny. Z okazji tej niezbyt okrągłej rocznicy Amerykanie zdecydowali się na wypuszczenie specjalnej edycji auta, która poza smaczkami stylistycznymi przedstawia kolejną ewolucję V6 obecnego pod jego maską od samego debiutu.
W minioną niedzielę Shanghai International Circuit stał się świadkiem ósmego w historii Formuły 1 wyścigu o Grand Prix Chin. Była to trzecia w tym roku eliminacja mistrzostw świata F1. Wyścig liczył łącznie pięćdziesiąt sześć okrążeń, które zamknęły się łącznie w dystansie ponad 310,5 kilometrów. Rok temu triumfował tu Jenson Button jadący bolidem McLarena.
Modne Citroeny od lata 2009 ponownie są w cenie, a ich rodzina stale rośnie. Pierwszy objawił się mały DS3, rok po jego premierze zobaczyliśmy DS4, a w nadchodzącym tygodniu na wystawie w Shanghaju zadebiutuje póki co największy z nich - DS5. Atmosfera ta udziela się również młodym stylistom nie związanym z francuskim koncernem. Projekt jednego z nich to koncept Fashionista.