Żywot 911 serii 997 dobiega końca, ale ciągle dobiec do mety nie może. Wszystko dzięki mnożącym się, kolejnym wersjom i seriom limitowanym. Oto kolejna z nich - limitowana edycja wyczynowego 911 GT3, czerpiąca pełnymi garściami ze zdobyczy modelu z torów wyścigowych i niosąca w sobie największy silnik w jego historii.
W styczniu ubiegłego roku holenderskie Donkervoort Automobielen świętowało zwycięstwo w klasie GT4 w 24-godzinnym wyścigu na Dubai Autodrome w Dubaju, osiągnięte dzięki wyścigowemu modelowi D8. W tym roku firma przypomniała o swoim sukcesie na wystawie AutoRAI w Amsterdamie specjalną edycją cywilnego D8, którą oznaczono prostym, ale wymownym "24H".
Niemieckie SpeedArt Automobildesign, działające z powodzeniem od 1999 roku, zapowiadało jeszcze w lutym rozprawienie się z najnowszą generacją 500-konnego Porsche Cayenne Turbo. Tuner jest już w połowie drogi, czyli momencie, w którym może pokazać zestaw pierwszego poziomu. Oto Titan Evo-XL 600.
Na torach F1 możemy podziwiać w tym roku dwa bolidy firmowane marką Lotus: pierwszy malezyjskiego Team Lotus, drugi Lotus Renault GP, wykupionego przez brytyjski koncern założony przez Colina Chapmana. Teraz sytuacja stała się jeszcze bardziej zagmatwana - Team Lotus Enterprise zakupiło Caterham Cars, które na licencji Lotusa kontynuuje od 1973 roku produkcję słynnego roadstera 7.
Hiszpański temperament ucieleśniają nie tylko samochody Seata, ale również pojazdy kilku mniejszych firm z Tramontaną na czele, obok których nie sposób przejść obojętnie. Od kilku lat do grona tego próbuje dołączyć również Identity Cars, znane z konceptu i1. Projekt ten ma już pięć wiosen, a firma pokazała już zupełnie nowy - grand tourera o oznaczeniu Y2.
Jeśli myślimy o sportach motorowych w USA, rządzonym seriami NASCAR, IndyCar czy wyścigami na ćwierć mili, jedną z ostatnich iskier skaczących między naszymi wysilonymi neuronami będzie zapewne ta niosąca wiedzę o rajdach samochodowych. Za wielką wodą rajdówki wielkich koncernów powstają przeważnie tylko przy specjalnych okazjach. Tak, jak najnowszy Avenger.
Niemieckie MR Car Design, trudniące się przede wszystkim tuningiem hot hatchy i coupe pokroju BMW M3 czy Volkswagena Scirocco, poszerzyło swoje kompetencje o Focusa RS drugiej generacji. Model, którego produkcja zakończyła się w ubiegłym roku, otrzymał przede wszystkim zastrzyk mocy i nowe zawieszenie.
Sedan Kizashi, pokazany po raz pierwszy w seryjnej formie w połowie 2009 roku, wciela się w rolę królika doświadczalnego. Zadanie takie oczywiście nie jest mu obce - zanim trafił do produkcji Suzuki zdążyło pokazać aż trzy odmienne koncepty pod tą samą nazwą. Najnowszy eksperyment to sportowa wersja pod tytułem Kizashi Apex.
Geely, chińska marka, która nie oszczędza na konceptach prezentujących możliwości jej przyszłych modeli, pokazuje kolejne auto o sportowym zacięciu. Po kilku wizjach różnych coupe Azjaci postawili tym razem na kabriolet, który rozwija kształty doskonale znane z innych modeli firmy. Oto kompaktowy Gleagle GS CC, jedna z premier rozpoczętego 21 kwietnia salonu Auto Shanghai.
W lokalizacjach na trzech kontynentach, w Szanghaju, Nowym Jorku oraz w Berlinie, zadebiutowała w tym tygodniu zupełnie nowa generacja "Garbusa". Modne auto, przenoszące w XXI wiek kształty legendarnego przodka, narodzonego 73 lata temu, będzie świetnym podarunkiem dla żony lub kochanki, a także w wersji Turbo propozycją dla osób szukających mocnego zrywu i prędkości maksymalnej.