Amerykanie, którzy blisko dwa i pół roku temu przygotowali przeszło 1600-konnego potwora na bazie Ultimy GTR, pracują nad kolejną maszyną mogącą przenosić góry. Schemat działania jest podobny, jak poprzednio, ale tryb żywienia jest zupełnie inny. Tym razem postawiono na gaz ziemny w formie ciekłej, w skrócie LNG (Liquefied Natural Gas).
Ludzkość sposobów na połączenie samochodu i łodzi znalazła już wiele, jednak tylko niektóre z nich aspirują do miana pojazdów, którymi można poruszać się na co dzień. Przyszłość tym samym pozostaje otwarta, a pomysłów na jej wypełnienie wcale nie brakuje. Jeden z nich to istniejący tylko na ekranie komputera projekt... poduszkowca marki Volkswagen!
Amerykańskie Factory Five Racing, znane przede wszystkim z supercoupe GTM, które można nabyć jako gotowy pojazd albo złożyć samemu, buduje kolejny, zupełnie nowy pojazd, który wprowadzi firmę w nową erę. Pojazd o kryptonimie 818 powstanie na bazie mechanizmów Subaru i otrzyma nadwozie wyłonione na drodze konkursu.
Gordon Murray, ojciec legendarnego McLarena F1 i twórca elektrycznych maluchów T25 i T27, które mają zlikwidować problem zatłoczonych miast, popełnił kolejne, wiekopomne dzieło. Tym razem to maszyna z alternatywnej, mrocznej rzeczywistości. Mowa o służbowym pojeździe... Batmana, który narodził się w maju z1939 roku w jednej z serii detektywistycznych komiksów DC.
Duńskie Zenvo Automotive, które stoi za przeszło 1000-konnym supercoupe ST1, pojawi się już wkrótce na rynku USA. Ilość egzemplarzy auta przeznaczonych na tamtejszy rynek będzie ściśle ograniczona, a ich atrakcyjność znacznie podniesie specjalna edycja 50S. Egzotyk w tym wydaniu będzie limitowany do zaledwie trzech sztuk.
Seat, w przeciwieństwie do Volkswagena, Audi i Skody nie wytoczył na tegoroczne GTI-Treffen cięższych dział i nie zaskoczył żadnym szalonym projektem. Hiszpańska marka oparła swoją część plenerowej wystawy przede wszystkim o sportowe wersje dobrze znanych już modeli, a jej największą premierą była nowa, wyścigowa wersja Ibizy - SC Trophy.
Zupełnie nowa generacja M5, którą znaliśmy dotychczas z materiałów z zamaskowanym prototypem i konceptu pokazanego w kwietniu na salonie w Szanghaju, nie ma przed nami już żadnych tajemnic. BMW ujawniło dziś finalną specyfikację swojej najmocniejszej limuzyny, a także jej wygląd. Pierwsze M5 zadebiutowało jeszcze w 1984 roku, najnowsze wcielenie auta to już piąta seria w historii modelu.
Na początku tego miesiąca nad austriackim jeziorem Wörthersee w ramach trzydziestego spotkania GTI-Treffen zjawiły się dziesiątki pojazdów z koncernu Volkswagena. Od przygotowanych specjalnie na tą okazję konceptów, poprzez niezliczone przykłady tuningu, po modele historyczne. Wśród reprezentantów najmłodszego pokolenia znalazł się między innymi Golf GTI Reifnitz.
W tym roku w maratonie Le Mans po raz pierwszy za oficjalnym pozwoleniem organizatorów wystartował hybrydowy prototyp. Auto nie spisało się najlepiej, pokonując do momentu awarii 115 okrążeń, ale przetarło szlak przyszłym śmiałkom. Za rok eksperymentów w Le Mans ma być jeszcze więcej i mają być jeszcze odważniejsze, jak projekt amerykańskiego DeltaWing.
Siedemdziesiąty dziewiąty, 24-godzinny maraton w Le Mans to już historia. Najbardziej prestiżowy, długodystansowy wyścig świata po raz kolejny był areną starcia prototypów z silnikami wysokoprężnymi, w cieniu których walczyły auta benzynowe oraz po raz pierwszy hybryda. Faworytami niezmiennie od kilku lat były oczywiście załogi Audi i Peugeota, które zjawiły się we Francji z zupełnie nowymi modelami. Wcześniej auta spotkały się na torze tylko raz.