Po pięciu długich latach niebytu na motoryzacyjną mapę świata wrócił salon samochodowy w Genewie. Szwajcarską wystawę w bardzo okrojonej formie, przekładającej się na dziesiątki nieobecnych marek, uświetniła swoją obecnością między innymi Pininfarina. Włoskie studio przygotowało koncept Enigma GT.
Chrysler zaprezentował światu koncept, który ucieleśniać ma najlepsze pomysły amerykańskiej marki na siebie na najbliższą przyszłość. Oznacza to przede wszystkim nową platformę z elektrycznym układem napędowym i częściami z recyklingu, rozbudowane systemy jazdy autonomicznej oraz spersonalizowane doznania z jazdy.
Najlepiej sprzedający się model w historii Skody przeszedł w tym roku gruntowną modernizację. Mowa oczywiście o Octavii, która od pięciu lat oferowana jest już w czwartej generacji. Za jednym zamachem odnowiono również najmocniejszą wersję, wersję RS, która ostatnim razem wspięła się do 245 koni mechanicznych.
Takiego połączenia jeszcze nie było: włoskie studio Zagato oraz polskie, katowickie La Squadra, zainspirowane wyścigowymi, zapomnianymi prototypami Alpine z lat sześćdziesiątych, przygotowały unikatową propozycję dla kolekcjonerów o podobnych upodobaniach. Oto limitowane AGTZ Twin Tail o wartości około trzech milionów złotych.
Po raz pierwszy na tor wyścigowy wyjechały dzisiaj wspólnie nowe bolidy Formuły 1, które ewoluowały względem tego, co pokazywano w ciągu ostatnich trzech tygodni na oficjalnych prezentacjach. Dwadzieścia maszyn dziesięciu zespołów spotkało się podczas pierwszego dnia przedsezonowych testów w Bahrajnie.
Piąty rok z rzędu obrona tytułów mistrzowskich w długodystansowych mistrzostwach świata będzie zadaniem Toyoty. Do rywalizacji z japońską marką przystąpi rekordowa liczba rywali. Na sezon 2024 do WEC weszło dziewiętnaście zespołów w klasie Hypercar, a na liście do 24-godzinnego Le Mans znalazły się aż dwadzieścia cztery.
Miniony sezon pod względem obecności na podium był najlepszym sezonem McLarena w Formule 1 od roku 2012. Kierowcy brytyjskiego zespołu uplasowali się w pierwszej trójce w siedmiu grand prix, do których dorzucili wygraną w jednym sprincie. Czy na pokładzie nowego bolidu, modelu MCL38, uda im się wspiąć jeszcze wyżej?
Aston Martin nie przestaje inwestować w sporty samochodowe. W przyszłym roku dołączy w końcu do długodystansowych mistrzostw świata z prototypem klasy Hypercar na bazie Valkyrie, a w minionym tygodniu zaprezentował zmodernizowanego Vantage klasy GT3 oraz nowy bolid AMR24 na nadciągający sezon mistrzostw świata Formuły 1.
Pagani Automobili, zainspirowane po raz kolejny wyścigowymi prototypami z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, przygotowało swój czwarty model torowy. Oto Huayra R Evo, najmocniejsza maszyna w przeszło 30-letniej historii włoskiej marki, która powstała po trzech latach intensywnych testów jej poprzedników.
Red Bull Racing rozpoczyna swój dwudziesty sezon w mistrzostwach świata Formuły 1. Sezon, w którym zamierza oczywiście utrzymać swoją dominację, z którą w ciągu ostatnich trzech lat przyszły trzy tytuły mistrzów świata wśród kierowców, dwa tytuły mistrzów świata wśród konstruktorów i 49 wygranych grand prix.