Lamborghini po prawie jedenastu latach zamyka rozdział pod tytułem Gallardo. Fabrykę marki opuścił już ostatni egzemplarz auta, a firma od dawna przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji jego następcy. Gallardo było najlepiej sprzedającym się modelem w całej, 50-letniej historii firmy z Sant'Agata Bolognese.
Swoje pierwsze, testowe okrążenia w rękach profesjonalnego kierowcy wyścigowego zaliczył bolid przyszłorocznej Formuły E. Nowe zawody będą skupiać się wokół samochodów z napędem elektrycznym, w których wystartuje dziesięć zespołów, w tym wiele nazwisk znanych z Formuły 1, serii IndyCar i DTM.
Formuła 1 pożegnała się wczoraj z wolnossącymi V8, które zamieni na V6 z turbo. Ostatnią z dziewiętnastu eliminacji mistrzostw świata było Grand Prix Brazylii na torze imienia Carlosa Pace'a, znanym kiedyś jako Interlagos. Dla Vettela była to okazja do jeszcze większego wyśrubowania rekordowych wyników.
Sześć wyścigów w sześciu krajach na dwóch kontynentach złożyło się na pierwszy sezon pucharu FIA GT, który zastąpił w tym roku mistrzostwa FIA GT1. Ostatnią okazją do ścigania były zmagania w Azerbejdżanie na ulicach ponad 2-milionowego Baku, które wyłoniły mistrzów wśród kierowców oraz zespołów.
W latach siedemdziesiątych Maserati dumnie uczestniczyło w misji dostarczenia w ręce zwykłych zjadaczy chleba, a nie tylko zawodowych kierowców wyścigowych, samochodów z silnikami umieszczonymi centralnie. Dziś wszystkie auta marki mają serce umiejscowione z przodu. Może najwyższy czas to zmienić?
F-Type z otwartym nadwoziem zyskał już sympatię całych rzeszy miłośników czterech kółek, ale w ich sercach musi znaleźć się dla Jaguara jeszcze drugie tyle miłości. Dlaczego? W tym tygodniu zadebiutował F-Type w nadwoziu coupe. Podobno telefony u dealerów brytyjskiej marki nie przestają dzwonić.
Najmłodsze pokolenie ze zrozumieniem nafaszerowanego elektroniką coupe GT-R nie powinno mieć żadnych trudności, ale na taki samochód będą mogli pozwolić sobie tylko nieliczni. Nissan tego problemu jeszcze nie rozwiązał, ale jest na bardzo dobrej drodze, czego najlepszym dowodem są dwa koncepty IDx.
Oddział Renault Sport Technologies ma pełne ręcę roboty. Placówka nie tylko majstruje przy drogowych autach marki, ale także przykłada się do bolidu Formuły E, która startuje w przyszłym roku i poszerza własną ofertę samochodów wyczynowych. Najnowszy z nich to kolejne wcielenie rajdowego Clio R3.
Ken Okuyama, który ponad pięć lat temu pokazał w Genewie autorskiego spidera 7 oraz coupe 8, wraca do projektowania samochodów. Tym razem renomowany, japoński stylista proponuje coupe Kode9, łączące geny małych, sportowych autek z Japonii z podobnymi pojazdami, z których od dziesięcioleci słyną Włosi.
Honda szykuje się do wprowadzenia na rynek japoński i amerykański kolejnego samochodu z ogniwami paliwowymi, odnośnie których już od ponad dekady ma coraz poważniejsze zamiary. Zwiastunem tego, co nadejdzie jest koncept FCEV. Futurystyczne auto można podziwiać na salonie samochodowym w Los Angeles.